padre

Všetky generácie

Re: padre

Poslaťod padre » 31 Júl 2017, 00:45

Trax píše:Vidim, ze u teba je vsetko pri starom :D
Padre na zraz prides, resp. pridete?

Trax zrejme budeme musieť tento rok účasť na zraze oželieť. Matrix zvažuje že by dobehol aspoň na jeden deň omrknúť.
Je to tento rok dosť napnuté časovo i finančne.
Brat už finišuje a vypadá to tak, že by sa možno v tom období mohol už s rodinkou nasťahovať do vlastného domu. Zákonite bude nasledovať maľovanie a reorganizácia u rodičov. My by sme už mali meniť konečne okná na byte a to sa zase otočí každé euro 3x kým sa na niečo použije.
Nerád by sme zase išli s tými oknami do úveru a tak škrtíme výdavky kde to len ide. Ide to pomaličky ale predsa to ide.
A ešte mám také tajné prianie, ísť navštíviť dcéru. A to bude tiež nie najlacnejšia záležitosť.
GINA ?
MAZDA 6/GG 1,8i ; 16valve DOHC ; 88 kW/120 HP ; r.v.2005, šedá metalíza
Obrázok užívateľa
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1092
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: padre

Poslaťod Trax » 31 Júl 2017, 12:36

Co uz. Sak snad zas niekedy.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8239
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: padre

Poslaťod padre » 01 Aug 2017, 20:43

Trax píše:Co uz. Sak snad zas niekedy.

Dúfam Traxže si sa na mňa nenahneval, ale ozaj musím tento rok vypustiť. Sisa chcela zobrať úver, ale ja som bol proti. Nie som už najmladší a nechcem splácať zase x-rokov nejaký úver. Budem rád ak dožijem do 2024 a splatím dovtedy tie čo už mám. Takže keď nechcem ísť na to cez banku, musím si kadečo odoprieť, vrátane zrazu.
:( :( :(
GINA ?
MAZDA 6/GG 1,8i ; 16valve DOHC ; 88 kW/120 HP ; r.v.2005, šedá metalíza
Obrázok užívateľa
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1092
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: padre

Poslaťod Trax » 02 Aug 2017, 15:58

Nie co si. Sak kazdy podla moznosti. Jak je Miska na materskej, tiez si musim vela veci odopriet. A tak skoro sa to nezlepsi Takze sme na tom podobne.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8239
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: padre

Poslaťod padre » 07 Sep 2017, 19:29

:( Ešte som nedoriešil pazvuky z podvozku a už vyskočil iný a závažnejší problém.
Zišiel som jedno ráno z vrchov k našim do mesta a odparkoval pred domom. Keď som podvečer opäť sadol do mazdy, že sa vrátim, z ničoho nič mi nešiel zaradiť 1. rýchlostný stupeň. Horko ťažko som tam "namiešal" dvojku aby som sa pohol z miesta. Idú zaradiť akurát dvojka, trojka a štvorka, ale vôbec necítiť dráhu v kulise. Triafajú sa úplne naslepo a jedine spiatočka zapadne ako má. 1. a 5. rýchlostný stupeň zaradiť nejde, akoby kládlo čosi odpor, ale nepočuť žiadne škrípanie ani pazvuky z prevodovky.
Volal som teda známemu do servisu, ale mal tam rozpracovanú zákazku. Za pár dní mi ale zavolal aby som dobehol.
Hodil mazdičku na stlpový zdvihák a hneď sa ukázal dôvod kvílenia od predného kolesa. Zase odišlo ložisko náboja ľavého predného kolesa. Mechanik sa pozrel i na to radenie a zistil, že samotná prevodovka je v poriadku, ale zadrhávajú sa tiahla od radiacej páky a treba ich vymeniť.
No vravím, v poriadku, objednaj to. Za dve hodiny volá, že ložisko je za 37,-euro a tiahla riadenia sú za 260,-euro, ale aby som obvolal známych či to nedokážu zohnať lacnejšie. Rozdiel bol však zanedbateľný a tak som sa zmieril s cenou a dal to objednať.
Za hodinku zase "jobovka", že tiahla sa už pod kódom s uvedenou cenou nedajú objednať. Volal tam a zistil, že došlo k prekódovaniu a aj k zmene sumy a to na 380,-euro. Aj napriek obvolávaniu a sondovaniu sa mi nepodarilo nájsť lacnejšiu ponuku. Nie je to zrovna diel, ktorý by bol exponovaný a často menený a dodáva sa priamo od výrobcu v Japonsku.
Nuž tak som dal aspoň vymeniť ložisko v ľavom prednom kolese, ale i tam sa vyskytol problém, keď s ložiskom zišla poškodená nábojka. Takže kým sa čakalo od 1.9. do 4.9. kým nábojka došla, využíval som otcovho Peugeota 306. Nakoniec ma to vyšlo na 90,-euro a mechanik mi ukázal starú nábojku a to, že niekto v minulosti, zrejme pri výmene ložiska, si pomáhal sekáčom a to nechalo na nej stopy.
Taktiež sa nedalo nič robiť a objednali sa i tiahla k prevodovke za plnú cenu. Bude to však trvať dlhšie než dorazia a než si potom mechanik na mňa nájde čas. Práce ma vyše hlavy a na opravy poradovník. Už aby to bolo.
Jednotku na mieste ešte zamiešam štýlom R - 2 - 1, ale 5-ku už nezaradím a 3-ku obtiažnejšie. Pri jazde po meste to ešte ujde, ale cesta do Krupiny a späť na 4-ke je záťaž na nervy, nádrž a tým i peňaženku a samozrejme i na motor.
:oops:
GINA ?
MAZDA 6/GG 1,8i ; 16valve DOHC ; 88 kW/120 HP ; r.v.2005, šedá metalíza
Obrázok užívateľa
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1092
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: padre

Poslaťod Trax » 08 Sep 2017, 21:58

To som este nepocul ze by sa toto stalo. A z nejakej na diely to nebolo? Alebo z polska? Sak to su nekrestanske prachy za to.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8239
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: padre

Poslaťod padre » 09 Sep 2017, 00:35

Náhrady sa nerobia a v šrotene nič momentálne nemajú.
Vraj to nezvykne odchádzať a preto to ani nedržia moc na skladoch a musí sa to doviezť až z Japonska. Neviem prečo práve mne musí kľaknúť práve takáto "chuťovka".
So Sisou sme sa dohodli, že tie okná musia ešte trochu počkať a časť peňazí pôjde teda na výmenu tých tiahel.
:?
Ozaj Matrix už býva vo svojom, ale tiež má problémy so svojou mx-3-kou. Blbne mu otváranie okna dverí vodiča. Zasekáva sa a nejde zavrieť. Vraj je tam už akýsi mechanizmus resp. úchytky za hranicou životnosti a tak tiež zvažuje kde zoženie nejaké v lepšom stave.
:idea:
GINA ?
MAZDA 6/GG 1,8i ; 16valve DOHC ; 88 kW/120 HP ; r.v.2005, šedá metalíza
Obrázok užívateľa
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1092
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: padre

Poslaťod Trax » 09 Sep 2017, 19:28

Padre aj tak by som tie prachy nedal. Sak niekto musi mat 6-ku na diely. Si aj na japoncovi. Tam je milion 6-karov. Tam nikto nerozpredava? Peto Kykal nema? Kedysi mal 6-ku na diely. Neostalo mu nieco? To Polsko si pozeral?
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8239
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: padre

Poslaťod fero1411 » 10 Sep 2017, 19:49

Trax píše:Padre aj tak by som tie prachy nedal. Sak niekto musi mat 6-ku na diely. Si aj na japoncovi. Tam je milion 6-karov. Tam nikto nerozpredava? Peto Kykal nema? Kedysi mal 6-ku na diely. Neostalo mu nieco? To Polsko si pozeral?


Ty kokso riadna pálka :o inak.. Prečo sa to zadiera? Napádajú má len púzdra v tých tiahlach.. Niekto šikovný čo by ich urobil na sustruhu zo silonu? Len tak rozmýšľam.. Čaká ma totiž to isté na 626. Tie púzdra sú na tiahlach čo sú na prevodovke na kašu, tam by som videl aj tú obrovskú vôľu na radiacej páke.. Neviem musím to celé rozobrať.. Ale Padre aj u teba pokiaľ to neni zohnuté tak by tam mal byť problém len v tých vôľach.. Či? Mýlim sa?
Mazda 323f Ba 1.8 16V 84kw r.v.97
Tmavo zelená metalíza (N11)
Mazda 626 2.2 turbo
Čierna (pred renováciu)
fero1411
Člen
 
Príspevky: 946
Registrovaný: 18 Dec 2014, 18:21

Re: padre

Poslaťod padre » 29 Sep 2017, 09:39

;) Takže už mám v poriadku i radenie. Automechanik teda vymenil tiahla radenia za nové. Tie stáli už spomínaných 380,-eur a za prácu si vypýtal 50,-eur. Ak k tomu prirátam i to ložisko, nábojku a ich výmenu za 90,-euro, dostanem v súčte sumičku 520,-euro.
Výmena okien v byte tým pádom nepripadá už tento rok v úvahu a to nám do cieľovej potrebnej sumy chýbalo necelých 200,-euro. Sisa sa z toho všetkého mierne opustila.
:idea: Nakoniec sme ešte išli do Levíc do Mountfieldu kúpiť nové krbové kachle na chatu, lebo tie staré boli nepraktické (na uhlie) a netesnili už. Nechceli sme riskovať otravu CO2. Myslel som, že systém "karakuri" v mojej mazde 6 mi umožní kachle v pohode odviezť. Preto sme merali cestu do LV, lebo tam ich mali na sklade okamžite k dispozícii. Predavač ma rýchlo vyviedol z omylu. Kachle musia byť prepravované vo zvislej polohe, inak môže dôjsť k popraskaniu šamotového obloženia ohniska alebo sklenenej výplne dvierok. So svojou metrovou výškou mi už do mazdy nevliezli. Musel som poprosiť brata a ten dofrčal s vozíkom na otcovom Peugeote 306 aby sme mohli zapaletované kachle odviezť.
:? Brat matrix už má teda interiér svojho domu dokončený a už sa tam aj s rodinkou odsťahoval. Svoju mx-3 však nechal, na maminu "radosť", stále vo dvore u rodičov pod bránou. Zamknutá a pod alarmom, kľúče od nej neustále brat nosí so sebou a to i do práce. A tak naši majú vyblokovaný dvor i svoju Peugeotku. Otec síce nejazdí, ale občas ju potrebujem i ja, nehovoriac o tom, že nie je ktoviečo obchádzať mx-3 v zastrešenom podbráni, ktoré je beztak úzke.
Bratov dvor pri dome je však ešte užší a hoci sa mu tam jeho auto vojde, keďže ide o "coupe" má už ale problém otvoriť dvere. Hoci má ani nie 100m od domu verejné a bezplatné parkovisko, vonku auto nechať nechce. Pomaly zvažuje predaj mx-3 a kúpu praktickejšej mazdy 323f/ba. Neviem, ale či by sa dokázal vzdať svojho "miláššika".
Teraz sa maká pre zmenu u našich, kde sa po bratovom odchode kladie dlažba, prerába, opravuje a hlavne maľuje. Mama je z toho ľahko hysterická, otec apatický, brat a švagriná v kuse v práci a keďže deti zatiaľ strážia naši, je to chaos a stres. A uprostred toho sa kdesi pohybujem ja s penetrákom, farbami, štetcami a maliarskymi valcami.A aby toho nebolo dosť, malér na malér.
:( V stredu som u rodičov maľoval spálňu. Keďže sa maľovalo fialovou a popod hrady stropu sa muselo doťahovať štetcom, vypadal som večer so zaschnutou farbou na rukách a tvári skôr ako prerastený Šmolko. Bojler u našich nestíhal nahrievať vodu, popod nohy sa s jačaním motali deti a mama bola kúsoček od nervového kolabsu. Pomohol som jej ešte s prenosením nábytku a nehľadiac na svoj "šmolkovsky" zovňajšok som skočil o 19:00 h do svojej mazdy a drel domov do Zvolena aby som sa stihol odmočiť v horúcej vani a oprať oblečenie. O 21:20 h som mal vyraziť k busu po Sisu a následne do Tesca kúpiť čosi na večeru.
Cesta bola fajn. Vonku tma, premávka už poslabšia. Zakúril som si a z reprákov na rádiu "Vlna" vyhrávali obľúbené staré hity. V miernom stúpaní za zákrutou už blízko Zvolena na 66 kilometri cesty I/66 som oproti stretal kamión a za ním sa tiahlo viacej vozidiel. Poznáte to. Prepol z diaľkových na stretávačky, ale na moment ešte toho veľa nevidíte, kým si oči privyknú.
:o A zrazu vidím ako sa zo žiary reflektorov oprotiidúcich áut vynoril statný jeleň. Ako vystrihnutý z encyklopédie. Mohutné parožie a hriva. Snažil sa prebehnúť skrz cestu zľava do prava. Ja na tacháči 90-tka a brzdiť už veľmi nemalo zmysel. Rozhodnutie v zlomku sekundy. Čelná zrážka by mohla byť fatálna a tak som sa vzhľadom na blížiace sa protiidúce vozidlá snažil urobiť malú myšku vľavo, proti jeho pohybu. Chvalabohu ťahač s návesom nešiel moc rýchlo a stihol som sa stahnuť tak-tak, ale stretu so zverou som sa aj tak úplne nevyhol. Predsa som ho zachytil pravou časťou nárazníka zrejme do nohy. Popravde už mi v tej chvíli robilo starosti skôr načasovanie úhybného manévru späť do svojho pruhu. Proste ozvala sa rana a jeleň zmizol kdesi v tme a húšti pri ceste. Ani ma nenapadlo zastaviť. Videl som, že reflektory svietia na cestu obidva a riadenie funguje. Neprišlo mi bezpečné zastaviť za neprehľadnou zákrutou. Usúdil som, že pokiaľ je auto pojazdné, budem pokračovať a škody obzriem až doma.
Pred bytovkou pri svetle pouličného osvetlenia a s baterkou v ruke som obzeral následky stretu. Vyhodený z uloženia a prasknutý nárazník na pravej stane, vyrazená a stratená pravá mriežka na mieste kde zvyčajne majú autá predprípravy na hmlovky a krásny otlačok srsti.
:oops: Najprv ma chytil amok ale po chvíli som si uvedomil, že som ešte z toho vyšiel celkom obstojne. Trafiť toho "paroháča" naplno čelne, alebo ho schytať ako biliardovú guľu odrazenú od kamióna oproti... ... no to by som asi nerozdýchal.
A keď po chvíli prišla úľava a chcel som sa "pochváliť" rodičom, zistil som, že nemám mobil. Neskôr som zistil, že mi ho dvojročná neter Kika vytiahla z tašky a hrala sa s ním. Chvalabohu ho už majú rodičia a tak je to v pohode.
PS: Dokonca som našiel aj mriežku vrazenú dovnútra motorového priestoru a podarilo sa mi trochu ponaťahovať presknutý nárazník a nacvaknúť ju späť.
:shock:
GINA ?
MAZDA 6/GG 1,8i ; 16valve DOHC ; 88 kW/120 HP ; r.v.2005, šedá metalíza
Obrázok užívateľa
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1092
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda 2, 3, 5, 6

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron