padre

Všetky generácie

Re: padre

Poslaťod Trax » 05 Dec 2019, 20:06

Alebo lada niva. Jednoducha, benzinova, odolna.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8579
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: padre

Poslaťod 7matus7 » 14 Dec 2019, 14:50

niva je super ale pre horara, inak si drži dost cenu nato že to je spartanske auto
subaru outback 3,0 H6 180kw 297Nm. r.v. 2006
323f ba 1,8 84kw 160Nm r.v. 1997 modra metalíza
honda civic 6g 1,5 84kw r.v.1996 siva metaliza
MPV lv 3,0 V6 109kw 230Nm r.v.1996 zelená metaliza
JapanCentrum
Obrázok užívateľa
7matus7
Skúsený člen
 
Príspevky: 2713
Registrovaný: 15 Feb 2009, 16:17
Bydlisko: Nitra

Re: padre

Poslaťod fero1411 » 16 Dec 2019, 01:40

Na dastera som počul aj chváli a aj protichodné názory ale.. Na bežné používanie údajne ideál nenáročné a aj niečo viac zvládne.
Len tak pre obraz pobavilo ma to porovnanie s medveďom..
https://youtu.be/t0YFMncyUp8
Mazda 323f Ba 1.8 16V 84kw r.v.97
Tmavo zelená metalíza (N11)
Mazda 626 2.2 turbo
Čierna (pred renováciu)
fero1411
Skúsený člen
 
Príspevky: 1077
Registrovaný: 18 Dec 2014, 18:21

Re: padre

Poslaťod padre » 30 Jún 2020, 13:03

Zase sa ozývam po dlhom čase a zase je všetko inak.
Bohužiaľ v apríli tohto roku zomrel môj otec. Bol už dlhšie fyzicky a hlavne psychicky chorý ale nič také vážne aby to vyslovene ohrozovalo jeho život. Vzhľadom na povahu jeho problémov bol už rok umiestnený v Domove dôchodcov, kde predsa len dostával plnohodnotnú zdravotnú starostlivosť. Najhoršie bolo, že kvôli pandémii koronavírusu zakázali návštevy v Domovoch dôchodcov a sociálnych služieb a tak som ho naposledy videl 6. marca. Hoci som volával pravidelne do Domova a i personál mu vysvetľoval, že aká je situácia a že návštevy sú zakázané, už to moc nechápal a ani si nebol schopný zapamätať. Proste nás to všetkých zaskočilo, keď zavolali uprostred noci mame, že skonal.
Zase sa rozbehol už známy kolotoč vybavovania okolo pohrebu a dedičského konania, ale tento krát to už bolo bytostne osobné.
Mazda sa nezastavila. Keďže mama ostala úplne mimo a jediný kto je doma som ja, zase väčšina vybavovania ostala na mne. Tento krát to kvôli koronavírusu bolo ale komplikovanejšie.
No a teraz niečo pozitívnejšie.
Tento týždeň sme boli na pár dní na návšteve u svokra a švagra v Komjaticiach. Sylvinkina brat Rado má ako som už spomínal Subaru Impreza. Posťažoval som sa mu ako zle sa zháňa nejaká štvorkolka ktorá by vošla do 3.200,-€ a do ktorej by som zase vošiel ja s mojou postavou ala "Obelix".
Vo štvrtok ma zobral na trip po všetkých autobazároch v Nitre. Myslel som, že vypustíme v tej horúčave dušu. V tých rozpalených autách na tých betónových letiskách to bolo na zúfanie, ale ešte viac bolo zúfalstvo buď nad rozmermi interiéru alebo výškou ceny.
Najbližšie som bol v AUTOPAL, kde som skúšal pomerne zachovalý LAND ROVER FREELANDER , síce diesel a z roku 2002, ale ozaj udržiavaný. Problém bol akurát, že volant bol natesno a potom cena. Vysvitlo, že je to dovoz z Talianska a s prihlásením by bol za 3.500,-€
Akurát v ten deň dopoludnia sme objednali pre Sylvinkinych rodičov dvojhrob v kamenarskej firme a tak s výnimkou 3.200,-€ na auto, všetky úspory išli tam.
Ale dobre tak.
Keď ti osud privrie dvere, otvorí okno.
Ja som bol po celodennom tulaní sa po bazároch a u kamenárov, úplne grogy, ale švagor sa nevzdával a cely večer presedel za pc a prezeral stránky autobazárov v Nových Zámkoch.
Nakoniec mi pred polnocou došiel s ponukou na Subaru Outback. V piatok a sobotu sme mali program, tak sa mi nedalo, ale v pondelok sme všetci vyrazili do EUROCAR CENTER s r.o. v Nových Zámkoch. S mojou Mazdou s prasknutym čelným sklom a v podstate už iba s imaginárnymi brzdami, to bol zážitok.
Väčšie má ešte čakali. Predavač nevedel auto otvoriť, lebo sa vybil akumulátor a kľúč nepasoval. Museli sme hodinku čas stráviť túlaním sa po iných bazároch. Dokonca sme zistili, že predajňa AAA je v Zámkoch zrušená.
Nakoniec keď sme prišli auto bolo už vyparkované, motor bežal a vychladené klímou.
Obzreli sme ho teda a hoci sa našli chybičky krásy, zapáčilo sa mi.

SUBARU OUTBACK 2.5i, výkon 121 kW, r.v. 2006, pohon 4x4, automatická 4-stupňová prevodovka, motor 4-valec tzv. "boxer", najazdené 214.000 km, interiér v koži, automatická klíma, tempomat, hliníkové disky, panoramatická strecha a všetky tie vychytávky kontroly riadenia...
Zistené závady:
- nefunkčný kľúč dverí, ťukanec od skalky na čelnom skle rovno pred šoférom, viditeľné opravované okrasné bočné lišty dverí na vodičovej strane, odometer okrem kilometrov signalizoval chybové hlásenie "Er IU"



Napriek tomu som ho, po skúšobnej jazde s predavačom, zobral za 2.990,-€
Zase sa učiť niečo nové. Z autobazáru som cez bránu doslova vyhopkal ako začiatočník v autoškole. Je to nezvyk, bez spojkového pedála a ruky na kvaltpake.
Najhorší je ten blbý pocit, keď zabrzdíš a z "Drive" ideš do "Parking" .O pohnutí v kopci alebo do križovatky ani nehovorím. Musím si zvyknúť. Predsa len to má 2 tony a trošku ťažšie sa rozkýva, ale keď sa rozbehne, už valí. Zarazil ma neskutočne mäkký podvozok a elektrická sedačka vodiča. Akurát podvozok na tie naše cesty. Spotrebu z NZ do ZV cez Úľany nad Žitavou, Pozbu, Dudince a Krupinu mi vyhodnotilo na 9,2 litrov, ale to prikladám i tomu, že sa išlo cez množstvo dedín a i mimo som ešte išiel opatrne a samozrejme mi išla v kuse klimatizácia.
SUBARU OUTBACK 2.5 121kW, B4 (gasoline engine boxer), 4 AT, r.v. 2006, šedá metalíza
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1115
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: padre

Poslaťod Trax » 02 Júl 2020, 22:30

Tak nech slúži :shock:
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8579
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: padre

Poslaťod 7matus7 » 05 Júl 2020, 10:21

Naparadu. Aj ked ten 4 stupnovy automat je trosku pre tu 2.5ku nevhodny. Manual by si mal lepší
subaru outback 3,0 H6 180kw 297Nm. r.v. 2006
323f ba 1,8 84kw 160Nm r.v. 1997 modra metalíza
honda civic 6g 1,5 84kw r.v.1996 siva metaliza
MPV lv 3,0 V6 109kw 230Nm r.v.1996 zelená metaliza
JapanCentrum
Obrázok užívateľa
7matus7
Skúsený člen
 
Príspevky: 2713
Registrovaný: 15 Feb 2009, 16:17
Bydlisko: Nitra

Re: padre

Poslaťod padre » 05 Júl 2020, 20:02

7matus7 píše:Naparadu. Aj ked ten 4 stupnovy automat je trosku pre tu 2.5ku nevhodny. Manual by si mal lepší

Určite by sa mi manuálna prevodovka páčila viac, ale čo už.
Už som si na automat pomaly zvykol.
Včera som sa so Sisou previezol do Komjatíc vlakom a naspäť na Mazde, ktorú som tam nechal pred týždňom, keďže sme domov už išli na Subaru.
Dnes večer sme išli so Sylvinkou pripraviť Ginu na zajtrajšiu poslednú jazdu. Umyli sme ju, vysali, vyčistili sklá a interiér.
Zajtra ju veziem jednému chalanovi z lazov, ktorý má na samote svoj autoservis. Sľúbil som mu ju za prepis. Možno ju dá ešte dokopy a ešte poslúži. Má tam rozrobených bokom viacej vozov, ktoré si popri práci na zákazkách robí.
Uvidim, ak nie pôjde k Rondikovi do šrotu.
Mazda a Subaru pospolu, i keď sa nám do záberu votrel Seat

Tvrdo čakám na odhlasený technický preukaz z Nových Zámkov, aby som si mohol ísť vybaviť nové papiere a špz-ky.
Tiež vyžaduje už nové investície.
1. - opraviť ťukanec na čelnom skle, alebo rovno jeho výmena,
2.- nové pneumatiky letné i zimné,
3.- výmena oleja v motore,
4.- výmena pravej parkovacej žiarovky,
takže zase pôjdu peniazky z pudilara von...
SUBARU OUTBACK 2.5 121kW, B4 (gasoline engine boxer), 4 AT, r.v. 2006, šedá metalíza
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1115
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: padre

Poslaťod 7matus7 » 11 Júl 2020, 20:42

ohladne toho predneho skla. mal by si mat vyhrievanu čast stieračov čiže nebude najlacnejšie,
subaru outback 3,0 H6 180kw 297Nm. r.v. 2006
323f ba 1,8 84kw 160Nm r.v. 1997 modra metalíza
honda civic 6g 1,5 84kw r.v.1996 siva metaliza
MPV lv 3,0 V6 109kw 230Nm r.v.1996 zelená metaliza
JapanCentrum
Obrázok užívateľa
7matus7
Skúsený člen
 
Príspevky: 2713
Registrovaný: 15 Feb 2009, 16:17
Bydlisko: Nitra

Re: padre

Poslaťod padre » 21 Júl 2020, 04:56

7matus7 píše:ohladne toho predneho skla. mal by si mat vyhrievanu čast stieračov čiže nebude najlacnejšie,

No išiel som na "blind" do Autosklo vo Zvolene a tam mi to kupodivu opravili na počkanie za 35,-€.
Úplne ťukanec nezmizol, ale rozhodne nie je tak viditeľný a hlavne by sa mi nemalo stať, to čo na Mazde 6, že od ťukanca v spodnej časti (už v čiernom poli) mi prasklo na kuse čelné sklo.
No neviem čo by na zaliaty ťukanec v zornom poli vodiča povedal policajt alebo STK.
Pozeral som čelné sklo a viem, že by malo byť vyhrievané, ale nevidel som nič také na ňom.
Teraz sa primárne musím zamerať na výmenu oleja a filtra v motore a zvážiť kúpu nových pneumatík 215/60 r16 95v a to bude ešte len niečo pre peňaženku. Zvažujem celoročné obutie.
Čo sa jazdných vlastnosti týka, je to paráda.
Komfortná výbava i keď na Mazdu 6 čo sa priestoru interiéru týka sa nechytá.
Na automat som si už zvykol, ale popravde chýba mi ten pocit, keď máš kvaltpaku v ruke a miešaš si rýchlosti sám. Takto je to trochu nuda. Pomalší rozbeh, ale zase predsa len to má poldruha tony.
SUBARU OUTBACK 2.5 121kW, B4 (gasoline engine boxer), 4 AT, r.v. 2006, šedá metalíza
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1115
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: padre

Poslaťod padre » 20 Aug 2020, 01:01

Tak už som si na nové autíčko celkom zvykol. Aj automatická prevodovka a len dva pedále na pravú nohu sú už rutinou. Ale boli sem tam chvíle, kedy som veru musel hodiť oko i do manuálu.
Napríklad, keď som nemohol vytiahnuť kľúčik zo spínačky a až po mrknutí do manuálu som pochopil, že kým je voliaca páka automatickej prevodovky v polohe "N" (neutrál) to nepôjde, ale až po preradení do "P" (parking) je možné kľúčik vybrať.
Ďalšia vec. Po príchode domov a oboznámení sa trochu viac s vozidlom i za pomoci Manuálu som skontroloval i olej v motore.
S hrôzou som zistil, že mierka pri kontrole ani nenamočila do oleja.
Keďže som nikde nenašiel na vozidle a ani v servisnej knižke žiadne údaje o aktuálnej olejovej náplni motora, volal som do bazáru predajcovi, ale ako som predpokladal nič nevedel. Našiel som dokonca v papieroch meno pôvodného majiteľa a vygooglil na neho telefón, ale mal len pevnú linku a tú nebral. Na radu viacerých a i predajcu v AUTOTECHNA Beranek som dolial aspoň ich firemný 10w-40. Chýbalo viac ako 1/2 náplne, dolial som 2,5 litra a náplň je 4 litre.
Chvalabohu to stačilo a až sa uvolnil bratovmu kmotrovi zdvihák na dielni, zobral ma mimo poradia zo známosti.
Výmena motorového oleja za Mobil 5w-40 a samozrejme výmena olejového filtra, vzduchového a kabinového filtra. Doplnenie nemrzky G11 a kontrola všetkých náplní v prevodovke a diferákoch. Na môj údiv náplne tam boli ako mali, čo do kvality a množstva. Vypadá to, že vozidlo dostávalo čo malo. Na záver ešte diagnostika, tiež v pohode. Chybové hlásenie nešlo vymazať, ale podľa toho čo sme našli na fórach, treba odpojiť akumulátor a 40 min ho nechať tak. Po zapojení by už chybové hlásenie malo zmiznúť. Zrejme následok štartovanie vozidla v bazáre, s výbitým akumulátorom, zo zdroja.
Apropo práve akumulátor by potreboval obmenu. Zatiaľ drží ale už má svoje odžité a jeho kapacita dosahuje max 70%. Za chladnejšej jesennej noci by ma už mohol nechať v štichu. A s nefunkčným mechanickým uzamykaním by to mohol byť dosť problém.
No a samozrejme autíčko potrebuje nové obutie. Vzhľadom na zvýšené nároky na nosnosť pneumatík to bude na financie určite záber.
Vcelku som ale s jeho jazdnými vlastnosťami spokojný. Trošku vyššia spotreba, ale zase som ocenil priechodnosť v teréne. Veľké dažde v uplynulých dňoch rozbrázdili poľnú prístupovú cestu k chate. S Mazdou 6 by som to už asi neprešiel.

Na špz mám vždy šťastie a dostanem nejakú ľahko zapamätateľnú...
... kombinácia čísla 155 a písmen ZV ED


Fólie vzadu sú skutočne dobrá vec, akurát má mrzí, že potom čo pôvodný majitelia a podnikatelia dali dorobiť sklopnú priečku s mriežkou za zadné sedadlá, odstránili vrchnú roletku z kufra. Keďže zadné okno je číre, mám kufor ako vo výklade...


Prístrojovka vysvietená ako stromček na Vianoce...


Prvý majiteľ si dal zrejme za príplatok dorobiť originál v Subaru handsfree na mobil. Konzolu som už demontoval, ale bojím sa káble ucvaknúť, len tak, lebo sú zjavne ešte funkčné a zapojené a nerád by som čosi kdesi vyskratoval...


Tohto som sa najviac bál. Štvorstupňová automatická prevodovka, predsa len nie je taká "živá" ako manuál. Ale dá sa zvyknúť.

SUBARU OUTBACK 2.5 121kW, B4 (gasoline engine boxer), 4 AT, r.v. 2006, šedá metalíza
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1115
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mazda 2, 3, 5, 6

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron