Stránka 179 z 179

Re: padre

PoslaťNapísal: 04 Sep 2020, 15:43
od 7matus7
ohladne pneu mne sa celkom osvädčili nexen alebo sava, za malo penez vela muziky.

Re: padre

PoslaťNapísal: 25 Nov 2020, 01:55
od padre
Tak som po dlhšom hľadaní a zvažovaní nakoniec predsa kúpil nové zimné pneumatiky. Už bolo načase. Tentoraz ma okrem ceny zaujímala i to kde si ich dám prezuť a či mi vezmú staré pneumatiky.
Mal som naposledy zlú skúsenosť s prezúvaním ešte Mazdy 6. Je pravda, že mi kamarát po známosti vybavil na ňu nové zimné pneumatiky so zľavou u jedného predajcu, ale keďže mal zase drahé prezúvanie, vybavil mi ho v inom pneuservise. Chlapík mi prezul kolesá za prachy na ruku cez obednú pauzu. Keď som chcel hodiť staré gumy do kontajnera na staré pneu, ktorý mal v areáli firmy, vytrhol mi ich z ruky a hodil do kufra Mazdy s tým, že nech si ich zaveziem tam, kde som si kúpil nové.
Donedávna som ich teda mal ešte hodené na terase na chate. Nikde inde vám ich nevezmú, než v pneuservise a tí vám len tak nedovolia, keď vám ich nepredali alebo neprezuli.
Nakoniec som zavrhol teda kúpu pneu z netu a išiel skúsiť na "blind" k jednému predajcovi do Krupiny, kde som kupoval voľakedy ešte pneumatiky na "mrkačku Marlen".
A dobre som spravil. Mal ozaj bohatý výber pneumatík a ceny boli porovnateľné s cenami predajcov na internete.

Spolu sme vybrali BF GOODRICH G - Force WINTER 2 215/60 R16 99H za 80,-€/ks


Výrobca je Michelin a podľa štítku by i vlastnosti ako vplyv na spotrebu, správanie sa na mokrej vozovke a hlučnosť mali mať lepšie hodnoty.


Mal som ešte i to šťastie, že zrovna bol u neho na predajni jeho bratranec, ktorý má o 50 m ďalej zrovna pneuservis.
Ešte v ten deň mi pneumatiky prezul na elektróny namiesto starých letných. Akurát som musel počkať do večera, lebo cez deň prezúva podľa poradovníka a väčšinou firemné vozy na faktúru. Zobral mi dokonca i tie staré gumy z chaty.

Pneumatiky má teda vyšli na 320,-€ a prezutie, i s novými ventilmi, na 34,-€



Všetko bolo v poriadku a mne konečne odpadol kus skaly zo srdca.
To som ešte netušil, čo má za pár dní čaká.

Minulý týždeň som bol zaviesť Sisu na stanicu na bus do práce. Cestou domov som ešte zbehol nakúpiť potraviny kým nezačnú "seniorské hodiny".
Keď som však vyšiel z obchodu zbadal som pod motorom mastný fľak a dosť čerstvý.
Hneď mi stúpol tep. Nechcel som sa váľať rovno pred obchodom na sídlisku a ešte k tomu na kraji cesty. Zatiahol som teda na parkovisko za bytovkou a tam sa s baterkou snažil zistiť odspodu, či mám problém. Ono totiž to mohla mláka byť i od iného vozu, čo tam mohol parkovať predtým.
Bohužiaľ zistil som, že zadná časť motora je naspodku zatečená a hoci som skontroloval všetky náplne a nikde nebolo badať rapídny úbytok alebo stav pod ryskou, bolo zjavné že kdesi čosi tečie, ale nevedel som únik dentifikovať.
Zavolal som známemu, ktorý je čosi ako rodinný mechanik a má servis (bratov kmotor), či môžem prísť ku nemu do Krupiny s autom. Keď som mu opísal stav, kázal mi vyčkať do popoludnia a prišiel i s podvalníkom po auto, pre prípad, že by to bolo z motora, aby sa nezadrel.
Zavolal mi na druhý deň, že bude treba vymeniť riadenie, servo a akési silembloky, keď už to bude demontované, ale keďže je už piatok popoludní, diely môže naceniť až v pondelok, keď zistí kde a po čom ich majú.
Celý víkend som bol z toho v kŕči, lebo viem, že všeobecne diely na "japoncov" sú drahé a takéto sa rádovo pohybujú v stovkách eur.
Zavolal mi v pondelok, že riadenie vyjde za 250,-€ a servo môže zohnať zhruba v rovnakej cene, lebo na repas by som čakal dlho (a zrejme by som mu blokoval i miesto v dielni).
No čo mi ostalo, súhlasil som.
Teraz s malou dušičkou čakám kedy zavolá, že kedy a hlavne za koľko to nakoniec bude všetko stáť. Ale malo určite nie. Asi budem musieť uvažovať o nejakom menšom úvere. Niečo mám ,ale to asi stačiť nebude.

Dúfam, že už potom bude zase pokoj.
Inak som, čo sa jazdných vlastností týka, vcelku s autíčkom spokojný. Nie je to síce trhač asfaltu, ale už som ho pár krát vyskúšal v rozbahnených koľajách na poľných cestách k našej ale hlavne rodičovskej chate, kde to dažde a traktory ozaj urobili na kašu. Uvidíme na snehu.

Re: padre

PoslaťNapísal: 26 Nov 2020, 10:57
od padre
7matus7 píše:ohladne toho predneho skla. mal by si mat vyhrievanu čast stieračov čiže nebude najlacnejšie,

Mal si pravdu. V bazáre mi predávajúci tvrdil, že táto verzia nemá vyhrievanú časť skla pod stieračmi a skutočne nebolo na prvý pohľad nič vidieť.
Ale teraz ako prvý krát primrzlo som vyskúšal tlačidlo rozmrazovania a skutočne sa ukázalo, že tam je. Pekne mi rozmrazilo stierače.

Re: padre

PoslaťNapísal: 04 Dec 2020, 20:51
od padre
Tak už je Outback doma.
Vyšlo ma to na 700,-€ diely a práca (vrátane geometrie v inom servise).


Na opravu padli všetky peniaze na vianočné darčeky a ešte som musel načať aj debet.
Keď už tak som kúpil i nový akumulátor 12V 64Ah EXIDE SILVER, nech ma mrazy neprekvapia.
Takže Vianoce budú tento rok chudobnejšie, ale zase ten týždeň bez auta bol ozaj ťažký. Sisa musela chodiť po večeroch z práce od busu domov pešo celá skrehnutá krížom cez celé mesto, nedalo sa nič riešiť na chatách, MHD a prímestské busy chodia biedne a nákupy väčšinou v sídliskovej predraženej Jednote. No celé zle...
Takže som rád, že je už auto doma. Aj teraz idem k busu po Sisu z práce.

Re: padre

PoslaťNapísal: 16 Dec 2020, 21:55
od Trax
Snad si si vybral smolu este v tomto nestastnom roku a buduci rok budes auto len uzivat.
Ja teraz tiez tlačím peniaze do auta. Akurat ja som s tym rátal, ked som ho kupoval. Tak ani niesom nasraný :)

Re: padre

PoslaťNapísal: 07 Jan 2021, 06:20
od padre
Outback som kupoval síce z autobazáru, ale pôvodný a jediný predchádzajúci vlastník bol podnikateľ z Nových Zámkov. Ten si ho nechal upraviť podľa vlastných požiadaviek. Okrem originál handsfree súpravy od výrobcu, nechal domontovať mriežku a prepísať ho na nákladné vozidlo do 3,5 t. takže je v kategórii N1
Chvalabohu miest na sedenie má v papieroch päť.
Kolegovi sa ešte pred rokmi stalo, že kúpil výhodne auto s mriežkou a prišiel sa s ním pochváliť do práce aký dobrý "kauf" urobil. Vytasil i papierové osvedčenie o evidencii vozidla a tam si iný kolega všimol, že má počet miest na sedenie len pre dve osoby a to i napriek tomu, že vozidlo malo i zadné sedadlá.
Majiteľa skoro porazilo. Pri kúpe si to nevšimol a pritom kupoval auto hlavne preto lebo mu do rodiny pribudli deti.
No ale mňa tá mriežka na mojom Subaru dosť iritovala, ale bál som sa ju odstrániť, keďže viem, že voľakedy mohol byť za to problém.
Dosť ma ale obmedzovala pri prevoze väčších alebo dlhších predmetov. Aj keď išla pomerne jednoduchým spôsobom sklopiť so zadnými sedadlami, tak už systém "karakuri" typický pre japonské vozy nefungoval. Batožinový priestor a sedadla neboli v rovine. Mriežka nemala ukotvenie v strope vozidla (aj keď akýsi "chytrák" urobil diery do čalúnenia stropu, keďže na vrchu mriežky boli tiež zaisťovanie zástrčky, ktoré však v čalúnení neplnili svoj účel a akurát ho poškodili) a tak počas jazdy vozidla hrkotala a zbytočné obmedzovala výhľad dozadu.
Bol som ešte na začiatku decembra s kamarátmi umývať autá a jeden z nich, bývalý policajt mi povedal, že sa na to v bývalej práci pýtal a že mriežku môžem kľudne demontovať. Vraj má za to ozaj nebude hliadka počas prípadnej kontroly ozaj sekírovať. Že to bývalo preto, že sa vozidla s mriežkou kupovali na podnikanie a kupujúci ich kupovali kvôli tomu so zľavou.
Tak som ju teda demontoval a pre istotu ešte uschoval.
Priznám sa neviem ako to teda je, ale pred STK na jeseň ju asi pre istotu namontujem.
Ale je pravda, že hneď sa opticky interiér akoby zväčšil a už nepôsobí takým stiesneným dojmom a samozrejme i priestor po sklopení zadných sedadiel sa zväčšil.

Re: padre

PoslaťNapísal: 11 Jan 2021, 21:59
od Trax
Ja mam tiež N1. A mriežku k autu ani nemám. V TP je pisane, ze mam mat úchyty na sedadla trvalo znehodnotene a priestor upravený pre naklad atd. A nic take tam nieje. Cize je jasne, ze od zaciatku to nikto neriesil. V TP mam 4 miesta na sedenie ale auto ma komolet 7 miest. Vavsinou sice jazdim so 4 sedadlami, ale skor z praktických dôvodov.

Re: padre

PoslaťNapísal: 09 Mar 2021, 20:09
od padre
No zase som sa pohol o kúsok.
Bohužiaľ sme v okrese Zvolen od 22.februára v "čiernej farbe" a tým sme ostali zavretí v rámci okresu, ale od 3. marca je to už aj tak jedno, keďže sú sprísnené opatrenia a už bez ohľadu na stupeň Automatu je prechod medzi okresmi zakázaný.
Ešte som rýchlo vybehol 19. februára na chatu aspoň ostrihať vinič. Na poľnej ceste sa medzi kopcami v dolinách a úsekoch, kde nepreniknú slnečné lúče sa držal sneh i ľad a to i napriek tomu, že cesta bola vyhrnutá. Ale Outback to zvládol.

Ako som spomínal, Outback som kúpil už s ťukancom na čelnom skle rovno pred vodičom a napriek tomu, že som ho dal hneď zalepiť, predsa len ho bolo vidieť. Prípadná cestná hliadka, ktorá by ma zastavila za dňa, by to asi nenechala bez povšimnutia.
Využil som teda, že je kopec voľného času a zavolal som si do firmy vo Zvolene, ktorá opravuje a mení čelné sklá aby som si spravil prieskum, čo by ma vyšlo nové čelné sklo. Keďže sklo má i vyhrievané pole pod stieračmi očakával som pomerne vysokú sumu. Preto má zaskočilo keď mechanik na druhom konci linky zbehol na nete ceny u dodávateľov a uviedol sumu 200,-€ i s prácou.
Neváhal som a zbehol som rýchlo zložiť ešte v piatok zálohu 50,-€ aby ho mohli objednať. Včera v pondelok mi zavolali, že sklo dorazilo a dnes ráno som už bol s autom na firme. Za tri hodiny čo som posedel v čakárni s kávou a džúsom mi chlapi na dielni založili nové sklo na počkanie. Dokonca sa im podarilo prelepiť známky EK a STK. Bol som spokojný a tak dostali i čosi do vrecka na cigarety.
Síce som odchádzal s čelným sklom ešte pre istotu prelepeným na okrajoch páskami, ale tie som potom už na parkovisku pri paneláku podľa ich inštrukcií opatrne odlepil.
Takže spokojnosť.
Ešte tak dať vyčistiť zájdené svetlomety a ak sa nič nepokazí mohlo by byť Subaru konečne v pohode. Koncom leta najneskôr musím dať preveriť brzdy a technický stav a v septembri ma čaká emisná kontrola a tiež STK. Tak uvidíme.