Peetii a cierna BJcka

Tu vložte svoj prvý príspevok, aby sa vám zobrazil obsah celého fóra.

Peetii a cierna BJcka

Poslaťod Peetii » 27 Jún 2017, 16:38

Ahojte vsetci, uz dlhsie v ramci googlenia roznych potrebnych informacii beham po roznych forach a aj tomto a vzdelavam sa ako sa len da. Teraz sa zapajam aj aktivne, kedze by som chcel posunut toto vstrebavanie informacii na novu uroven a konecne to nejak zuzitkovat : ) .

Takze k autu. 99 BJ, 1.5 65 kW.
Som student a auto nie je moje, ale patri rodicom, takze je to rodinne vozitko. Ja som ale zodpovedny za jeho technicky stav a zaroven si ho rad poziciavam na osobne ucely, takze mi na nom velmi zalezi a stihol som si vytvorit dostatocne silny vztah. : ) Dovodom mojej navstevy su mensie i vacsie technicke problemy, ktore auto sprevadzaju. Mame ho od roku 2010, za ten cas boli menene rozvody a podobne spotrebne veci ako tlmice a brzdy... Momentalne uz dlhsie nefunguje ABS (diagnostika mi pipla kod c 13- zadny pravy senzor), studeny motor trha okolo 2000 ot/min pri prudsom pridani plynu, studeny motor jemne huci niekde na remeni, po zohriati je to v pohode a samozrejme, HRDZA, HRDZA a HRDZA. Minuly rok bolo do auta preinvestovanych skoro 1000 eur za mensi repas podvozka a boj s hrdzou. Hrdza sa ukazala po polroku (nebolo to vyvarane, iba tmelene a aj to mam pochybnosti o 100% kvalite zakroku...) Neskor to bolo "vyreklamovane" a este horsie sfusovane ako po prvykrat. Preto zvazujem, ci rovno investovat vacsi objem penazi a nechat vymenit lemy aj prahy profikovi, alebo nakupit potrebne vecicky a skusit to pekne doma na dvore. Skola v lete pauzuje a tak ma do zaciatku zimneho semestra zopar desiatok dni cas, tak by som nieco mohol skusit. Bol by som velmi rad, keby som tu nasiel cloveka, ktory by mi vedel poradit s problemami, ktore ma mozu pocas oprav hrdze stretnut. Chcel by som to urobit co najkvalitnejsie. Samozrejme, ak ma odhovorite od amaterskych zasahov, tak sa to da spravit profikovi. Auto potrebujeme este minimalne dalsie 3-4 roky.
Na prvej fotke je auto vo vrcholnej forme, na dalsich v tej aktualnej. Myslim si, ze hrdza je povrchova a s bruskou a potrebnym dalsim materialom by sa dala poriesit minimalne na dalsi rok v ramci nevysokych financnych nakladov s tym, ze by som sa okolo toho aj nieco naucil. Priznavam, ze som nikdy nic podobne nerobil. Oplati sa to skusit na vlastnu past? Robil to niekto takto na svojom aute?


Peetii
Nováčik
 
Príspevky: 7
Registrovaný: 22 Mar 2016, 20:18

Re: Peetii a cierna BJcka

Poslaťod Peetii » 27 Jún 2017, 16:51

Tak takto vyzera po zime :)



Peetii
Nováčik
 
Príspevky: 7
Registrovaný: 22 Mar 2016, 20:18

Re: Peetii a cierna BJcka

Poslaťod Trax » 27 Jún 2017, 19:31

Ahoj a vitaj! Ja prejdem rovno k veci :) Je to stare auto. Jeho zostatkova hodnota je mala. Cize ak z neho neplanujes robit nejaky vystavny kus, ktory si chces pestovat, tak do neho neinvestuj vela penazi. Tazko sa to pise, ale je to tak. Bolo tu viac ludi na klube, ktory do auta investovali vacsi obnos penazi a nakoniec aj tak skoncilo na vrakaci. Ak ho potrebujes dat ako tak do poriadku, urcite to najprv skus sam. Ak je hrdza povrchova, tak kvalitne obrusit a viac krat natriet odhrdzovacom. Potom vycistit, dat kvalitny zaklad a na to vrchnu farbu. Malo by to isty cas vydrzat. Pocas prace pouzivaj aj srobovak alebo nieco podobne. Ja ked skriabem dole hrdzu a stary nater, tak to robim srobovakom alebo dlatkom. S nim aj rychlo najdes miesta, kde prejdes skrz na skrz. Tam uz je to vacsi problem. To uz je na zasah skuseneho klampiara. Pokial to je mensie miesto, staci tam navarit nejaku zaplatu. Pregitovat a trocha vyrovnat to vies aj sam a potom zase zastriekat. Alebo naozaj nastriekat pur penu, orezat a pregitovat. Znie to ako fuserina, ale ked to auto nema historicku hodnotu, tak sa neoplati robit na nom top opravu. Potrebujes poriesit problem a auto este vyuzivat. Aj tak ta hrdza bude pomaly postupovat. Mnoho casti auta hnije z vnutra. Preto odporucam vystriekat aj dutiny. Vacsinou najdes na podvozku take stupliky, cez ktore sa dostanes dnu. Spreje na dutiny kupis aj s original hadickou a triskami na rozprasenie na konci. Dost to pomoze. Alebo tam nastriekat konzervacny olej. Trebars konkor. Co je mastne, nehrdzavie. Cim lepsie vsetko vymastis, tym lespie to nakonzervujes. Nieje to ziadna hanba. Hlavne skontroluj, ci nemas chytene hlavne nosniky karoserie a ulozenia tlmicov. Pokial su este v poriadku, tak ostatne je kozmetika.
To zatrhavanie by som typol aj na lambda sondu. Nam sa to takto prejavovalo na 1,5. Aj ked to bolo BA.
A to cidlo ABS to moze byt. Odchadzli hlavne zadne. Aj na BJ aj na 626.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8190
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Peetii a cierna BJcka

Poslaťod fero1411 » 27 Jún 2017, 22:28

Trax to v podstate celé vystihol.. Podľa foto ten podbeh vyzerá na povrchovú hrdzu ale áno.. Treba do toho džubnúť skrutkovačom :cry: tie dvere to je horšie, hrdza prechádza od vnútra ako je falc čiže typujem, že vnútorná strana je ešte horšia. A k čidlu abs istota je premerať ho ohmetrom. Musí ukazovať odpor ale za boha si nespomeniem koľko som ho nameral. Skrátka ten odpor tam musí byť. Držím palce a prajem pevné nervy :shock:
Mazda 323f Ba 1.8 16V 84kw r.v.97
Tmavo zelená metalíza (N11)
Mazda 626 2.2 turbo
Čierna (pred renováciu)
fero1411
Člen
 
Príspevky: 927
Registrovaný: 18 Dec 2014, 18:21

Re: Peetii a cierna BJcka

Poslaťod Peetii » 28 Jún 2017, 10:15

Tak ja by som senzor premeral, len neviem, kde to mam konkretne pichnut. A k tomu trhaniu. Vyzera to asi tak, ze nastartujem studeny motor, potrebujem zrychlit na dvojku, toci 2000 ot/min, trosku pridam plyn, auto cukne akokeby "odkaslalo" a potom zacne tahat. Tak isto na 3ku na 2 000, ale to je malokedy taka situacia. Ale to iste. Ono cim je vacsia ta zataz, ktoru potrebuje prekonat, alebo cim ten plyn stlacim nizsie, tym to trhnutie rastie. Musim podotknut, ze studeny motor som nikdy nezatazoval ani nevytacal a prvych 10-15 km jazdim vzdy naozaj vlazne, teraz poslednu dobu uz aj musim, ked citim, co ten motor robi. Je to neprijemne, zatial boli menene sviecky a potom palivovy filter. Pred vymenou filtra sa stavalo casto aj to, ze ked som podradil, obiehal na 4ke otacky niekde v strede hoci aj 3-4k a citil som ako auto taha, taha, na chvilku prerusi tah, "vydychne" a potom taha znova. Ze ten zatah nebol pekne linearny, ale taky neisty. Ale po vymene filtra sa uz s tym nestretavam, zohriaty motor ide myslim celkom slusne. Jedine mozno po prudkom ubrati plynu tak isto auto trosku cukne a potom pekne jemne spomaluje, casto brzdim motorom a casto to robim prave tak, ze tu nohu proste z plynu dam dole a auto na to reaguje trhnutim a potom pekne ubera, neviem, ci to s tym suvisi, alebo to je moja chyba, ze tu nohu nezdvihnem pekne plynule. Po vymene filtra sa mi zdalo, ze to na 2-3 tyzdne prestalo, ale potom nanovo trha studene auto. Zohriate je v pohode, vladze vytiahnut hocijake otacky pekne plynulo, ale ja malokedy prevadzkujem auto nizsie ako 3k ot/min. Jedine pri konstantnej rychlosti, ale ked potrebujem brzdit/zrychlit, preradzujem. V minulosti malo auto udajne tiez problem s lambda sondou, ale to bolo vraj o dost horsie a auto na 3ke nechcelo vobec tahat, muselo sa podradit, rozbehnut a az potom, alebo tak nejak. Takze by to mohla byt lambda? Pomoze, ked kupim ledku a skusim doma diagnostiku motora? Toto leto mam v plane skusit nejako osetrit tie hrdzave miesta, doplnit senzor ABS a dat spravit klimu. Minuly rok ju plnili, fungovala perfektne mozno mesiac-dva odvtedy nechladi zas :D. Tusim, ze to bude asi nejaka netesnost niekde v systeme, snad nie nejaka velka zavada... Ak nieco viete, alebo mate (urcite kopu) skusenosti, kludne sa zapojte a opravte ma, budem len rad. A kto by nahodou mal nejake ND len tak pohodene doma, ozvite sa SZ. Vdaka :)
Peetii
Nováčik
 
Príspevky: 7
Registrovaný: 22 Mar 2016, 20:18

Re: Peetii a cierna BJcka

Poslaťod Trax » 28 Jún 2017, 19:25

Popis sedi aj na lambdu. Ale moze to byt aj cievka zapalovania. To je tazko urcit presne. Niekedy staci dierka v sani a uz to blbne.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8190
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Peetii a cierna BJcka

Poslaťod penzista2 » 31 Júl 2017, 11:28

Pozri tu gumennu hadicu sania ... Mne z nicoho nic auto zacalo trhat , netahalo,potom tahalo , potom trhalo a skuseny mechanik zistil dieru na sani ... Zalepil som paskou a ide jak ďabel ... ;)
Mazda 323 F BJ / 1840 cm / 84 KW / rv. 2000 / zlata metaliza / take zlate zihadielko /
Obrázok užívateľa
penzista2
Člen
 
Príspevky: 215
Registrovaný: 16 Jan 2010, 21:14
Bydlisko: Kosice


Späť na Predstavte sa (introduce your self)

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron