Zakony fyziky neoklames. Ked chces viac vykonu, musis dodat viac paliva. Z nicoho sa ten vykon nespravi. Samozrejme su upravy, ktore zlepsuju efektivitu. Takze isto sa da co to vylepsit a zachovat spotrebu. Ale ked chces vykon, musis dodat palivo. Ja niesom tuner ani ladic motorov, ale viem, ze ked chces vykon, musis vediet do motora dostat maximum vzduchu a paliva. Samozrejme tak, aby to motor dokazal spracovať. Od toho sa uz odvíjajú ostatne úpravy. Neraz narocne.
Ak chces mat spotrebu co najmensiu, tak samozrejme treba mat motor v co najlepsom stave. Spravny servis atd. Musi byt dobre spaľovanie. Cize kvalitne sviecky, kable atd. Pomoze aj lahkoobezny olej (trebars 5W-30). Velky vplyv na spotrebu ma vaha auta. To znamena, ze treba auto co naviac odlahcit. Nevozit tam zbytocnosti, pripadne sa zbavit prvkou vybavy. Keby si chcel do toho investovat, tak hlinikove komponenty, laminatove okna, karbonova kapota atd

Ale auto by si musel mat asi par desatroci, aby sa ti to vratilo. Velky vplyv na spotrebu maju aj kolesa. Ked ides na spotrebu, treba nahodit co najlahsie disky a uzke gumy. Ked su male disky a este z lahkych materialov, roztacana hmota je mensia. Uzke pneumatiky zase maju mensi valivy odpor. Dolezita je aj zmes gum. Predavaju sa rozne eko gumy, ktore maju zmes upravenú pre co najmensi odpor. Vplyv na spotrebu ma aj aerodinamicky odpor. Takze rozne kridla, spojlere alebo zahradka na streche ti nepridaju. Lepsi borci zakrytovavaju podvozok, aby vzduch nenarazal do nerovnosti na podvozku. Moj nazor je, ze ked spravis aspon par základných veci, vies usetrit aj zo 0,5 litra na 100km.