Spotreba a úpravy

Pokec o motoroch, úpravách, výkone a všetkom čo s tým súvisí

Spotreba a úpravy

Poslaťod AntiPro » 08 Okt 2016, 15:57

Ahojte tak som sa zahútal že čo všetko má vplyv na spotrebu a že aj naše úpravy a zásahy do motorov majú nie vždy priazniví vplyv na peňaženku :D

tak by som rád rozbehol nejakú tú debatu napríklad ked chce niekto čo najmenšiu spotrebu čo by mal spraviť po prípade vymeniť alebo ked chce niekto úpravu na väčší výkon ako to riešiť aby neurobil zo svojho auta bezodnú jamu
Mazda 323f ba 1.5
AntiPro
Začiatočník
 
Príspevky: 16
Registrovaný: 11 Apr 2014, 07:24

Re: Spotreba a úpravy

Poslaťod Trax » 08 Okt 2016, 17:45

Zakony fyziky neoklames. Ked chces viac vykonu, musis dodat viac paliva. Z nicoho sa ten vykon nespravi. Samozrejme su upravy, ktore zlepsuju efektivitu. Takze isto sa da co to vylepsit a zachovat spotrebu. Ale ked chces vykon, musis dodat palivo. Ja niesom tuner ani ladic motorov, ale viem, ze ked chces vykon, musis vediet do motora dostat maximum vzduchu a paliva. Samozrejme tak, aby to motor dokazal spracovať. Od toho sa uz odvíjajú ostatne úpravy. Neraz narocne.
Ak chces mat spotrebu co najmensiu, tak samozrejme treba mat motor v co najlepsom stave. Spravny servis atd. Musi byt dobre spaľovanie. Cize kvalitne sviecky, kable atd. Pomoze aj lahkoobezny olej (trebars 5W-30). Velky vplyv na spotrebu ma vaha auta. To znamena, ze treba auto co naviac odlahcit. Nevozit tam zbytocnosti, pripadne sa zbavit prvkou vybavy. Keby si chcel do toho investovat, tak hlinikove komponenty, laminatove okna, karbonova kapota atd :) Ale auto by si musel mat asi par desatroci, aby sa ti to vratilo. Velky vplyv na spotrebu maju aj kolesa. Ked ides na spotrebu, treba nahodit co najlahsie disky a uzke gumy. Ked su male disky a este z lahkych materialov, roztacana hmota je mensia. Uzke pneumatiky zase maju mensi valivy odpor. Dolezita je aj zmes gum. Predavaju sa rozne eko gumy, ktore maju zmes upravenú pre co najmensi odpor. Vplyv na spotrebu ma aj aerodinamicky odpor. Takze rozne kridla, spojlere alebo zahradka na streche ti nepridaju. Lepsi borci zakrytovavaju podvozok, aby vzduch nenarazal do nerovnosti na podvozku. Moj nazor je, ze ked spravis aspon par základných veci, vies usetrit aj zo 0,5 litra na 100km.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8583
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Spotreba a úpravy

Poslaťod AntiPro » 08 Okt 2016, 18:41

určite je veľa úprav či už lacnejších alebo drahších len čo sa takých základných tíka napríklad výmena palivového filtra ? sviečok alebo napríklad vzduchového filtra -- niekto dáva "hrušku" no či je to správna voľba či sa ryskuje nasávanie teplého vzduchu či nieje rozumnejšia voľba predsa ten oreginál filter či je to až taká veľka zmena výkonu alebo teda ak ide niekomu o výkon tak športový filter do oreginal airboxu potom tu je náporové sanie či to má tiež nejaký vplyv

len tak pomimo je zaujímavé že pár dielmi sa dokáže spotreba višplhať aj na 1.5+ na 100 a ked chceš ušetriť čo i len 05 tak na to treba veľa času a dielov :D
Mazda 323f ba 1.5
AntiPro
Začiatočník
 
Príspevky: 16
Registrovaný: 11 Apr 2014, 07:24

Re: Spotreba a úpravy

Poslaťod Trax » 08 Okt 2016, 21:44

Tak výmena palivového filtra. Keď máš filter čo je tam 15 rokov, tak určite to má zmysel :D Ale pokiaľ je filter nový, neviem ako by pomohlo nejaký tuningový. Na vstrekovacej rampe sa udržiava nejaký tlak. Ten tlak udržiava regulátor tlaku paliva. Takže neviem si predstaviť nejaký tuingový palivový filter, že aký by mal reálny prínos. Aj keby to palivo išlo cez neho ľahšie, tak ten tlak na rampe bude stále rovnaký. Hruška má svoj zmysel. Ale musí sa to kvalitne urobiť. Ono sa to dá pekne odizolovať od tepla motora a motorového priestoru a taktiež urobiť prívod chladného vzduchu. Len sa s tým treba vyhrať a venovať tomu nejaký čas. Každý chce len rýchlo hrušku a tak ju tam dá a hotovo. Samozrejme, že keď to ťahá horúci vzduch z motora, tak to nemá význam. Ale ak sa to urobí dobre, niečo motoru pomôžeš. Mal by trochu ožiť. Môže byť trochu lepšia reakcia na plyn. Niečo ako keď v lete vbehneš do nejakej lesnej časti v tieni a cítiš, ako motor ide lepšie. Isto si to zažil. Alebo keď si v teplom letnom dni chodil cez deň na aute a potom si išiel večer, keď sa ochladilo a auto bolo zrazu živé, krásne išlo za plynom a vozenie ťa bavilo akosi viac :) Tak taký nejaký efekt to môže mať. Motor si zoberie chladný vzduch a hneď sa zmení jeho správanie. Reálne je ale prínos možno pár koní. Ale niečo to proste pridá. Originálne sanie je navrhnuté tak, aby pasovalo do motorového priestoru a tlmilo hluk od motora. Má rôzne záhyby a nieje izolované. Preto keď hodíš krásne hladké rúry a odizoluješ od tepla, niečo motoru pomôžeš. Ďalšia vec je, že by si mal pokračovať. Prívod vzduchu ku klapke je len jedna vec. Ale ešte je tam klapka samotná. Zraziť jej hrany, dokonale ju vyleštiť atď. Aj cez klapku sa to musí krásne "kĺzať". A potom ďalej sanie a spasovanie styčných plôch medzi saním a hlavou. Proste ten vzduch tam musí ísť čo najľahšie. Náporové sanie má tiež svoj význam. Keď sa tam ten vzduch tlačí, tak sa tam ľahšie dostáva. Motor si ho nemusí "namáhavo" ťahať sám.
Samozrejme aj kvalitné spalovanie je dôležité. Takže určite dobré sviečky atď. Čím lepšie daná zmes vyhorí, tým viac z nej vyťažíš. Plus potom samozrejme ide aj o emisie atď. Keď to dobre spaľuje, môžeš ísť s úsmevom na EK. A ešte k sviečkam. Ja som nahodil klasické NGK a motor mi blbol. Dal som iridiové a už to šlape krásne. Ako ja osobne to odporúčam.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8583
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza


Späť na Performance

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron