Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Miesto pre Vaše recenzie. Napíšte svoje dojmi a poznatky.

Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod Trax » 01 Sep 2016, 15:55



Ťažko je niečo písať na 323f klube o mazde 323f. Väčšina to auto už dobre pozná. Ale vždy sa nájde niekto, kto si rád prečíta nový názor alebo pohľad na danú vec. Plus stále sa u nás nájdu ľudia, ktorý zvažujú zadovážiť si tento kúsok.
Mazda 323f BA prišla do predaja v roku 1994, kedy boli vyrobené prvé kusy. V tej dobe to bolo auto z iného sveta. Nadčasoví dizajn, ktorý zožal vo svete nejedno ocenenie. Moderná výbava. Bavíme sa o V6, ktorá mala vždy plnú výbavu. Čiže ABS, 2x airbag, klíma, elektrické a vyhrievané spätné zrkadlá, 4x el. okná atď. Viem, že dnes to neznie ohurujúco. Ale spomeňte si, na čom ste sa vozili v roku 1994. Ako pikošku dodám, že v japonsku mali tieto autá automatickú klimatizáciu, 5 reproduktorový CD systém a elektricky sklápatelné spätné zrkadlá (táto vychytávka sa k nám dostala asi len v mazde xedos 6). Ďalším krásnym doplnkom tohto auta sú bezrámové okná. Dodávajú športový šmrnc. Čo sa týka kvality, tak sú tieto autá na vysokej úrovni. V testoch spoľahlivosti vždy boli vo vrchnej polovici. Za mňa osobne môžem povedať, že najkvalitnejšie kúsky boli vyrábané v rokoch 1994 a 1995. Potom sa u mazdy prejavili finančné problémy a začali šetriť. Ročníky 1996 a vyššie už boli mierne "ošidené". V roku 1997 prišiel väčší facelift auta. Mazdy dostali nový mazda znak (krídielká v ovále ako je dodnes). Tento znak sa dostal aj na upravený airbag. Interiér sa dizajnovo zmenil. Takisto prístrojová doska bola iná. Pribudlo digitálne počítadlo ubehnutých kilometrov. Vpredu dostalo auto svetlá s čírejším dizajnom od firmy BOSCH. Takisto číre hmlovky, spätná zrkadlá s iným dizajnom pár ďalších vecí.
Napíšem pár dôvodov, prečo pokladám ročníky 94 a 95 za najlepšie. Autá sa vyrábali v plnej kvalite. Bez šetrenia. Viac ľudí, ktorý rozoberali mazdy BA na diely potvrdilo, že u neskorších ročníkov bola "chudobnejšia" kabeláž, tenšie interiérové koberce atď. Takisto predfaceliftový interiér je o niečo kvalitnejší a podľa môjho vkusu krajší a viac japonský. Krásne stavaný na vodiča. Za spomenutie stoja otváracie odkladacie priehradky vo dverách. Ovládanie klimatizácie a ofukovania je plne elektrické. Všetko robia motorčeky. V neskorších ročníkoch už bolo ovládanie lankami. Centrálne zamykanie je aj v kufrových (piatych) dverách. Takže kufor sa otvára automaticky s odomknutím auta a dostanete sa do neho stlačením tlačidla na kufri. U neskorších ročníkov "drahý" motorček zmizol a ostalo len lanko. Takže kufor musíte otvoriť páčkou u vodiča, alebo kľúčom v zadu. Prvé ročníky mali tiež pevnejšie spätné zrkadlá. Kĺby v nich boli kvalitnejšie. Pofaceliftové spätné zrkadlá majú tieto ložiská nekvalitné a dnes už sa asi nenájde BA-čko, na ktorom by späťáky neločkali.
Aj napriek tomu všetkému, aj pofaceliftové modeli sú kvalitné a spoľahlivé autá. Potrápiť vás môžu skôr veci, súvisiace s vekom auta ako s jeho nekvalitou. Z takých špecifických vecí spomeniem problémy s páčkami na volante. Ak má auto už niečo za sebou, môžu vám pri hádzaní smeroviek preblikovať svetlá. Takisto mechanizmus tiahiel stieračov máva "vylágrované" púzdierka a vzniká tam vôľa. Stierače vám potom nechodia v plnom rozsahu. Elektrická výsuvná anténa máva zlomené plastové tiahlo vysúvania. Takže sa nevysúva. A samozrejme korózia. BA-čka mali celkom dobrú antikoróznu ochranu. Ale karoséria nebola zinkovaná. Korózii síce odolávali lepšie ako nové mazdy, ale vek to auto neoklame.

Motor

Motor bol vo svojej dobe technologická špička. Poskytoval výkon 106kw (niekde sa uvádza 108kw) a asi 186Nm krútiaceho momentu. Ventily mali hydraulické vymedzovanie vôle. Motor pracoval so 4 ventilovou technikou na válec. Čiže spolu 24V. Každá hlava mala vlastnú lambda sondu. Vačkové hriadele v hlavách boli medzi sebou poháňané cez ozubené kolesá. Jedno koleso bolo delené na dve, kde jedno z tých dvoch malo iný rozchod zubov. Medzi kolesami bola napínacia (frikčná) pružina. To znižovalo hluk a zabraňovalo rapkaniu. Motor mal tiež vychytávku, ktorá zlepšovala priebeh krútiaceho momentu počas akcelerácie celým spektrom otáčok. Jedná sa o systém variabilnej dĺžky sania. V sacom potrubí boli klapky, ktoré sa podľa potrieb otvárali a zatvárali. Tým menili dĺžku sania a zlepšovali chod motora.
V dnešnej dobe je motor skôr priemerného výkonu. Hlavne vzhľadom na počet valcov a spotrebu. Stále však poskytne dosť zábavy. Od spodných otáčok je trochu ťažkopádny. Chvíľu mu trvá, kým rozhýbe hmotu šiestich valcov. Pri 4000 otáčkach však motor akoby prepne do výkonového režimu. Cítiť mierne nakopnutie, motor zmení zvuk a s revom ochotne ťahá až do 7000 otáčok. Papierové zrýchlenie je pod 10 sekúnd. Takže sa dá hovoriť o športovej jazde. Hlavne pokiaľ motor držíte nad 4000 otáčok. Najväčším plusom tohto motora je sila šiestich valcov a jeho krásny zvuk. Takisto vám poskytne určitú dávku výnimočnosti. Ľuďom čo dané auto nepoznajú, neraz padne sánka, keď otvoríte kapotu. Nevýhodou je vyššia spotreba a väčšie nároky na servis. Pokiaľ máte auto v dobrom stave, dá sa spotreba udržať niekde na úrovni 8,5 litra na 100km. Ale skôr pri jazde mimo mesto. Čím viac potom tlačíte na plyn, alebo viac jazdíte v meste, spotreba rastie. Jednoznačne je to auto, ktoré sa kupuje z vášne a nie pre ekonomickú jazdu.
Čo sa tíka servisu. Pokiaľ natrafíte na zachovalá kus, ktorý bude v dobrom stave, bude stačiť poctivo a pravidelne meniť motorový olej. U starších a vybehanejších kúskov potom prichádzajú problémy. Jeden zásadný je spotreba oleja. Tieto autá sú na olej a jeho kvalitu háklivé. Ak niekto zanedbával údržbu, alebo vytáčal auto za studena, tak sa to prejaví. Zapečú sa piestne krúžky, roztiahnú sa guferá na ventiloch. Spotreba oleja sa môže dostať cez 1L na 1000km. Auto dymí, nemá výkon. Je nutná nákladná oprava. S nekvalitou oleja môže súvisieť aj klepanie ventilov spôsobené "únavou" hydraulických dvihátok. Ďalšia vec čo vie potrápiť, je únava spomínanej frikčnej pružiny. Keď sa unaví, prestane pôsobiť pnutie. Začne sa ozývať rapkanie ozubených kolies. No a nakoniec, tieto motory majú slabšiu životnosť ako klasické štvorvalce. Pri vyšších porciach kilometrov sa zvykli ozývať ojničné ložiská. Prejaví sa to klepaním (buchotom) od spodku motora. Raz za život auta vás pravdepodobne potrápi aj rozdeľovač. Priamo v ňom je zabudované zapaľovanie, ktoré odchádza. Auto nejde do otáčok, strieľa do výfuku, zatrháva.
Všetky tieto závady sa dajú ľahko odstrániť. Ak ste zručný mechanik. Vymeniť hydrošteli nieje problém. Niekedy stačí, keď sa vymení regulátor tlaku oleja. Tlak oleja stúpne a hydrošteli utíchnu. Frikčné pružiny kúpite priamo v mazde za cca 25€. Len k ich výmene treba vybrať vačkové hriadele. Rozdeľovač sa dá rozbehať napojením externej zapaľovacej cievky. Ale pokiaľ ste človek, čo chodí do servisu, hľadajte čo najlepší kus. Aj keby stál viac peňazí. Pravdepodobne si tým ušetríte mnoho starostí. Navyše niektoré servisy sa týmto autám vyhýbajú. Je to staršie auto a pre niektorých neznáme.

Prevodovka

Prevodovka vás ničím nenahnevá ani neurazí. Radenie rýchlostných stupňov má stredne dlhú dráhu. Je presné a zábavné. Celkovo tu nezvykli bývať nejaké problémy. Akurát spiatočka sa radí trocha ťažšie. Ale to je klasický neduh všetkých mázd.
Inak prevodovka je krátka. Auto nieje vhodné na diaľnice. Pri 100km/h ste niekde pri 3000 otáčkach. A pri 130km/h okolo 4000 otáčok.

Podvozok

Podvozok je typická mazda. Jednoduchý a pritom geniálny. Vpredu je štandardne MC Pherson a trojuholníkové ramená. Výhodou je spodný čap na šróboch (nie lisovaný). Ľahšie ho vymeníte samy doma. V zadu je MC Pherson a viacprvková náprava (ak sa to tak dá nazvať). Na každej strane je uchytenie dvoma priečnymi a jedným pozdĺžnym ramenom. Obe nápravy majú priečne stabilizátory. V6 má od výroby tuhšie pruženie oproti 1,5 a 1,8. Jazdí naozaj skvelo. Riadenie je zábavné a intuitívne. Tu je zbytočné písať viac. U všetkých mázd je to podobné. Ja som mal na aute obuté kolesá s gumamy 215/40 R17. Na tomto obutí chodilo auto ako po kolajach. Presne rezalo zákrutu bez bočných náklonov.
Ešte čo sa týka podvozku, geometria sa robí na prednej aj zadnej náprave. V zadu na zadných priečnych ramenách sú excentery, ktorými sa nastavuje geometria. Tie však bývajú často zahrdzavené. Môže sa stať, že z geometrie odídete s dlhým nosom. Takisto samotné zadné ramená sa dlhú dobu nedali zohnať cez aftermarket. Takže ich skoro nikto nemenil. Môže byť, že už budú mať dosť.
Tuhosť podvozku cítiť aj v interiéry. Vzpery MC Pherson bijú do kasne. Hlavne u priečnych nerovností. Kto je rozhíčkaný, bude si ťažšie zvykať. Kto má rád športovo ladené autá, bude nato zvyknutý.

Brzdy

Brzdy sú priemerné. Model V6 má zo všetkých BA najväčšie brzdy. Takisto ako jediný má vzadu kotúčové brzdy. Aj napriek tomu sa brzdy správajú ako na bežnom aute. Necítiť nejakú silu alebo športové prejavy. Na zabrzdenie auta však stačia a príjemne sa dávkujú. Viete čo od nich môžte čakať. Aj napriek tomu to však mohlo byť lepšie. Ručná brzda sa šteluje manuálne na zadných strmeňoch.

Interiér

K interiéru už som písal. Je kvalitný, jednoduchý a všetko je na bežnom mieste. Tu by mal byť každý spokojný. Prístroje majú príjemné zelené podsvietenie. Na veľkosť auta je aj v zadu celkom dosť miesta. Takisto kufor nieje len na golfové palice. Je však vidieť, že istá daň bola zaplatená na úkor dizajnu. Hlavne vyššie postavy budú mať v zadu problém s miestom na hlavu.

Celkové zhodnotenie

Celkovo sa dá auto zhodnotiť ako veľmi podarené. Vo svojej dobe to bola špička. Hlavne ročníky 94 - 95 boli vyrábané veľmi kvalitne. Aj v dnešnej dobe V6 ponúkne pôsobivý dizajn a mnoho ľudí jej tipuje novší ročník výroby. Má však už svoj vek. Všeobecne ich nebolo až tak veľa. A bohužiaľ mnoho ich skončilo zhumplovaných mladými chlapcami. Takže ich je ešte menej. Na druhú stranu to pridáva týmto autám na výnimočnosti. Vlastniť dnes toto auto s motorom 2,0 V6 vám zaručí dávku výnimočnosti. Obzvlášť, pokiaľ ho máte v dobrom stave. Motor vám ponúkne radosť a hlavne krásny zvuk.
Ak máte o toto auto záujem, určite si priplatte za zachovalí kus. Hlavne je ťažké nájsť kus s dobrým motorom. Pokiaľ aj kúpite lacnejšie, radšej si držte finančnú rezervu a rátajte s možnými investíciami. Je už len na vás, či to naozaj chcete. No už dnes BA 2,0 V6 skoro nie sú v ponuke. Ja osobne by som hľadal ročník 94,95. A hlavne s V6-kovým bodykytom, ktorý zahŕňal predný podnárazník a slzy pred zadnými kolesami. Obzvlášť predný podnárazník sa dnes ťažko zháňa. A jeho cenu už som videl cez 100 euro.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8579
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod lucia323 » 03 Sep 2016, 20:40

Hmmmm, uz sa blizime k bgcku. :ugeek: Niekedy vazne uvazujem nad V6tkou, najmä odkedy ma previezol Tomas. Je to raketka. :ugeek:
Mazda 323F BG, 1.8 16 V., r.v. 91,
Mazda 323F BG, 1.8 GT, r.v. 93
lucia323
Skúsený člen
 
Príspevky: 1385
Registrovaný: 19 Dec 2012, 20:10
Bydlisko: Martin

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod Trax » 03 Sep 2016, 23:00

BG-čko som nevlastnil. Dokonca som ho ani nešoféroval. Nemôžem na neho písať recenziu. Bola by to fušerina :D
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8579
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod lucia323 » 04 Sep 2016, 05:40

Ja by som ti dala štempel, že to suhlasi. :D Gabo je kde? Musim ho zlomit, nech cosi napise. Nikto nie je taky ospevovac bgciek ako je on. :lol: Dragons ty tu tiez cosi napis, resp. ako vnimas svoje auto? :ugeek:
Mazda 323F BG, 1.8 16 V., r.v. 91,
Mazda 323F BG, 1.8 GT, r.v. 93
lucia323
Skúsený člen
 
Príspevky: 1385
Registrovaný: 19 Dec 2012, 20:10
Bydlisko: Martin

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod Trax » 04 Sep 2016, 10:08

Lucka dám ti bič a budeš to bičovať! Kým nenapíšu :ugeek:
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8579
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod lucia323 » 05 Sep 2016, 06:00

A mas nejaky, ci prikoupime? :D Ale nie, ja som uz pisala, ze si nasadil latku hodne vysoko, teraz sa ostatni musia snazit az do takej miery, ze to moze posobit demotivujuco. :lol: Chcelo by to nejaky jednoduchsi medzikus recenzie. :ugeek: bohaca ale ja sa ani na ten necitim. :twisted:
Mazda 323F BG, 1.8 16 V., r.v. 91,
Mazda 323F BG, 1.8 GT, r.v. 93
lucia323
Skúsený člen
 
Príspevky: 1385
Registrovaný: 19 Dec 2012, 20:10
Bydlisko: Martin

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod Trax » 05 Sep 2016, 16:10

Sak vlastnu recenziu. Svojimi slovami. Toto som dal len ako priklad. Reku to ludi nakopne :D
A to som este planoval napisat o coupe :ugeek:
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8579
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod mazdicka » 05 Sep 2016, 17:00

Coupe tesim sa recenziu :lol:
MAZDA 323F BA 1.5 16V, Rok 1998, Kola: 8J 16 ET10 ,215/40/16R,
Farba: červena metaliza
Obrázok užívateľa
mazdicka
Člen
 
Príspevky: 615
Registrovaný: 25 Jan 2009, 14:33
Bydlisko: Prievidza

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod lucia323 » 09 Sep 2016, 06:03

Uz plodis, ci dokedy mame cakat? :lol:
Mazda 323F BG, 1.8 16 V., r.v. 91,
Mazda 323F BG, 1.8 GT, r.v. 93
lucia323
Skúsený člen
 
Príspevky: 1385
Registrovaný: 19 Dec 2012, 20:10
Bydlisko: Martin

Re: Mazda 323f BA 2,0 V6, r.v.1994

Poslaťod fero1411 » 09 Sep 2016, 10:00

Kokso ja asi použijem ctrl-c a iba zmením popis motora :lol: po tomto už aj vlastné slová hľadať je ťažko aby to malo nejakú hlavu nie to ešte pätu :P nechceš ísť robiť nejakého redaktora do nejakého automagazinu? :ugeek:
Mazda 323f Ba 1.8 16V 84kw r.v.97
Tmavo zelená metalíza (N11)
Mazda 626 2.2 turbo
Čierna (pred renováciu)
fero1411
Skúsený člen
 
Príspevky: 1077
Registrovaný: 18 Dec 2014, 18:21

Ďalší

Späť na Recenzie

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron