Žere olej

Máte problém so svojou mazdou? Napíšte a poradte sa.

Žere olej

Poslaťod kostrnax » 04 Máj 2017, 23:39

Zdravím, chcem sa spýtať žere mi olej na mazde ale je to celé divné. Keď sa vozim z kludom cca do 4000 otáčok tak nezozere ani kvapku .... Jakmile ju zacnem nahanat okolo 6000 otáčok tak začne žart olej a to dovtedy kým nevychladne celí motor. :) Nevedel mi zatial nikto poradiť (kazdy hovoril inú verziu). Moja je taká ze by to mohlo byt nieco okolo kruzkov
Jedná sa o motor 1.8 16v 84kw.
Mazda 323F BA 1.8 (84kw), r.v. 96
kostrnax
Nováčik
 
Príspevky: 6
Registrovaný: 01 Máj 2017, 23:49

Re: Žere olej

Poslaťod Trax » 05 Máj 2017, 13:41

Co to znamena, ze zacne zrat olej? Kazde auto si trochu cucne, ked sa vytaca. Ked ju nastartujez studenu nedymi?
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8239
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Žere olej

Poslaťod kostrnax » 05 Máj 2017, 17:32

Nedymi, ked sa kludne vozimtan nic oleju je stale rovnako, ale ked ju zacnem nahanat tak zacne papat olej a to dovtedi dokial nevychladne motor aj ked uz sa potom zasa kludne vozim ... viem kazde auto si potiahne oleja... Ale nie zas liter na cca 300km
Mazda 323F BA 1.8 (84kw), r.v. 96
kostrnax
Nováčik
 
Príspevky: 6
Registrovaný: 01 Máj 2017, 23:49

Re: Žere olej

Poslaťod 7matus7 » 05 Máj 2017, 19:32

podla mna ti ho začne vytláčať cez odvetranie veka ventilou do sania. skus pozrieť či nemáš mastnu škrtiacu klapku.
subaru outback 3,0 H6 180kw 297Nm. r.v. 2006
323f ba 1,8 84kw 160Nm r.v. 1997 modra metalíza
626gf 2,0DiTD 74kw 230Nm r.v. 1999 zelena metaliza
JapanCentrum.sk
http://japancentrum.sk/
Obrázok užívateľa
7matus7
Skúsený člen
 
Príspevky: 2477
Registrovaný: 15 Feb 2009, 16:17
Bydlisko: Nitra

Re: Žere olej

Poslaťod kostrnax » 06 Máj 2017, 12:23

Ocul som uz otom ze to ľúbi tade vytláčať do sania, pozrem to ked bude dnes čas.
Mazda 323F BA 1.8 (84kw), r.v. 96
kostrnax
Nováčik
 
Príspevky: 6
Registrovaný: 01 Máj 2017, 23:49

Re: Žere olej

Poslaťod kostrnax » 14 Máj 2017, 22:59

Škrtiaca je z vnútra cela zajebana same sadze... len tak som to dnes pozeral ... a myslím si ze to bude žrat cez guferá ten olej.
Mazda 323F BA 1.8 (84kw), r.v. 96
kostrnax
Nováčik
 
Príspevky: 6
Registrovaný: 01 Máj 2017, 23:49

Re: Žere olej

Poslaťod Trax » 15 Máj 2017, 19:52

Podľa mňa to bude jedno s druhým. Motor už má dosť. Dobrá správa je, že tieto motory sú pomerne jednoduché. Takže spraviť to nieje až taký problém.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8239
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Žere olej

Poslaťod ZaQ » 19 Aug 2017, 10:31

Pokial motor spotrebuva olej, nepomozu ziadne zazraky. To, ze to taha vo vyssich otackach, je uz vacsinou sposobene zlyhavajucimi olejovymi stieracimi kruzkami na piestoch, na ktorych je mnozstvo karbonu a nedokazu sa rozpinat naplno na steny valcov a tahat olej naspat s piestom dolu. Tento olej ostava na stenach a spali sa s benzinom.

Dovod zakarbonovania kruzkov:

- presakovanie oleja cez simmeringy a/alebo voditka ventilov,
- nefunkcne pozitivne odvetranie klukovej skrine - PCV,
- zly sposob jazdy,
- nekvalitny benzin / olej, pripadne zanedbane vymenne intervaly,
- vytacanie studeneho motora (ohriaty motor nie je ohriaty vtedy, ked je chladiaca kvapalina zohriata, zohriat sa musia vsetky komponenty motora, doslova prehriat, vratane oleja).

Predtym, ako minies kopec penazi na rozne skusky, ci pomoze to alebo ono, usetri si cas a peniaze, kup kompletnu sadu tesneni na motor, piestne kruzky, ojnicne loziska (pri novych kruzkoch ti vzrastu tlaky a je blbost nechat povodne, aj ked dobre, ojnicne loziska na mieste), novu pruzinku pretlakoveho ventilu olejoveho cerpadla (toto vela ludi zanedba), nove simmeringy na ventily (nesetrit na kvalite), voditka ventilov (podla potreby, ale ja by som ich dal vymenit), repas hlavy a pust sa do prace. Je to na dva dni, ale vysledok bude stat za to a nebudes riesit rok alebo dva to, preco ti oleja ubuda stale viac, aj ked si pomenil veci za 500-600 eur.

Samozrejme, pred samotnou vymenou je potrebne dokladne premerat ovalitu kazdeho valca podla manualu v dvoch smeroch a troch roznych vyskach, aby si to cele nerobil zbytocne.
Mazda 323F BA (1997 | Z5 | Indigo Blue)
Mazda MX-3 V6 (1993 | K8 | Brilliant Black)
Mazda 626 GE (1992 | FP | Luna Green)
Obrázok užívateľa
ZaQ
Začiatočník
 
Príspevky: 96
Registrovaný: 29 Apr 2010, 11:54
Bydlisko: KE - PO


Späť na Riešenie technických problémov

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron