nastavenie predzápalu

Máte problém so svojou mazdou? Napíšte a poradte sa.

nastavenie predzápalu

Poslaťod sifo » 14 Jún 2012, 21:12

Čaute mazďáci, mechanik mi menil rozvody a povedal mi, že predzápal si mám ísť dať nastaviť inde, pretože nemá stroboskop. Pekné od neho. Tak teraz jazdím a užívam si zníženého výkonu. Robili ste niekto nastavovanie na BG-čku?
Viete mi niekto napísať návod ako to nastaviť? Stroboskop si vyrobím. Ak som právne pochopil, jediná finta je vyrobiť ho tak, aby blikal podľa sviečky prvého valca. Ale ktorý je prvý valec? A kam treba so stroboskopom svietiť?
Ak máte s tým skúsenosti poraďte pls.
Mazda 323F BG GTE 1840cm3 78kW ABS 185/60R14, kit nasavania chladneho vzduchu K&N
Obrázok užívateľa
sifo
Začiatočník
 
Príspevky: 95
Registrovaný: 06 Mar 2009, 17:27
Bydlisko: Trenčianska Teplá, Prievidza

Re: nastavenie predzápalu

Poslaťod Trax » 14 Jún 2012, 21:47

Na rozdeľovači nemáš popisky? Na BA-čku V6-ke som mal na rozdeľovači čísla. Keby nájdeš jednotku, stačí ti ísť po kábli. Inak neviem aké je poradie zapaľovania na tvojom motore. Ale predpokladal by som, že jednotka bude prvá sviečka od rozvodov.

Čo sa týka samotného nadstavenia. Na V6 bol predstih 10 stupňov pred hornou úvraťou. To znamená, že si musíš motor natočiť tak, aby na prvom valci bol piest v polohe stláčania zmesi. Cesta od spodu hore. Musí to byť ale stláčanie zmesi. Lebo cesta od spodu hore môže byť aj výfuk. Vtedy tiež ide piest hore. Rozoznáš to tak, že pri stláčaní hodí iskru. Pri výfuku nie. A tu sme aj pri jadre veci. Keď piest stláča zmes a ide smerom hore, tak pred tým ako príde úplne povrch musí prísť iskra. To je ten predzápal. Zapáli to pred hornou úvraťou piesta.
Takže keď budeš nadstavovať motor a hodí ti prvý válec iskru, vieš že sa musíš vrátiť. Keď máš motor nadstavený tak, že prví piest je v polohe stláčania zmesi, mal by si vidieť značku na hlavnej remenici (od kľukovej hriadele). Takisto by tam mala byť stupnica (zväčša na plastovom kryte rozvodov). Začneš otáčať motorom, piest stláča zmes a príde iskra. Kukneš kde je značka a podľa toho odčítaš stupne. Ako som písal, u V6 to bolo 10 stupňov pre hornou úvraťou. Predpokladám že na BG to bude to isté. Ak to hodí iskru skôr alebo neskôr, skúšaj točiť rozdeľovačom až kým to nenaladíš na dané stupne.
So stroboskopom sa to robí tak, že naštartuješ motor a blikáš na tú hlavnú remenicu. Stroboskop blikne vždy, keď je tá značka pri stupnici a osvieti ju. Takže sa ti javí, akoby tam tá značka stála a ukazuje ti stupne. Pootáčaš znova rozdelovačom a sleduješ, ako sa značka hýbe po stupnici.
U V6 to bolo takto. Tak dúfam že to bude sedieť aj na BG. Lepšie ti poradiť teraz neviem.
Dúfam že si to pochopil. Ak nie pýtaj sa.

Ps: ty aj žiješ? Dlhooooo si sa neozval. Neprídeš nás pozrieť na zraz do Nitrianskeho Rudna koncom augusta? Na mazda and honda zraze si patril medzi naše šprintérske esá :) Mohol by si sa zase prísť ukázať :D
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8239
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: nastavenie predzápalu

Poslaťod sifo » 16 Jún 2012, 11:54

Ďakujem za podrobnú odpoveď. Vďaka Tvojmu príspevku som úspešne identifikoval prvý valec. Číselká mám na kábloch. Keby som nebol blbý, všimol by som si to už skôr. ;-)
Keďže som si nebol istý niektorými detailami z Tvojho popisu, hľadal som informácie aj inde. Našiel som v tej českej knihe "Jak na to" dokonca kompletný návod. Tak sorry, že som otravoval. :(
Ale aspoň keby to niekto hľadal, tak tá kniha sa tu niekde na fóre povaľuje a je to na strane 74. :)
Takže si vyrobím nejaký primitívny stroboskop a idem na to. Podľa ucha si na to netrúfam. :)

PS: Stále žijem, ale už nejaký čas v Bratislave, takže to mám ďaleko aj na zrazy. Ani na fóre som dlho nebol, tam sa ale na vzdialenosť vyhovárať nemôžem. ;-)
To som rád, že si ešte niekto pamätá na moje malé úspechy. :) Odvtedy mi ale veľa anonymných Bratislavčanov na parkovisku pomenilo vzhľad karosérie a so zle nastaveným predstihom by som len hanbu robil. :( Takže asi neprídem. :(
Mazda 323F BG GTE 1840cm3 78kW ABS 185/60R14, kit nasavania chladneho vzduchu K&N
Obrázok užívateľa
sifo
Začiatočník
 
Príspevky: 95
Registrovaný: 06 Mar 2009, 17:27
Bydlisko: Trenčianska Teplá, Prievidza

Re: nastavenie predzápalu

Poslaťod charlly » 11 Dec 2012, 15:44

Možno už pozde, ale na tomto motore má byť predzápal 0 stupňov. Ja len aby si vedel. :)
Mazda 323F 1,8 16V r.v. 1998 v pôvodnom stave
Obrázok užívateľa
charlly
Člen
 
Príspevky: 205
Registrovaný: 25 Máj 2010, 09:01
Bydlisko: Veľký Krtíš

Re: nastavenie predzápalu

Poslaťod ZaQ » 07 Júl 2016, 06:38

Poradie zapalovania je 1 3 4 2.
Mazda 323F BA (1997 | Z5 | Indigo Blue)
Mazda MX-3 V6 (1993 | K8 | Brilliant Black)
Mazda 626 GE (1992 | FP | Luna Green)
Obrázok užívateľa
ZaQ
Začiatočník
 
Príspevky: 96
Registrovaný: 29 Apr 2010, 11:54
Bydlisko: KE - PO


Späť na Riešenie technických problémov

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron