problém s kúrením

Máte problém so svojou mazdou? Napíšte a poradte sa.

problém s kúrením

Poslaťod padre » 23 Nov 2011, 20:00

Už od počiatku, čo mám svoju mazdu, mám problém so slabou výkonnosťou kúrenia. :(
Pre lepšiu názornosť som sem hodil aj zopár fotiek.
Všetky šúpatka a mechanizmus klapiek funguje, tak isto i ventilátor kúrenia.


Prevádzková teplota motora je v norme, avšak kúrenie trochu viac kúri:
a. - len ak vozidlo stojí
b. - je zapnutý vnútorný okruh.
Pokiaľ sa však dá vozidlo do pohybu a samozrejme kvôli zahmlievaniu okien prepnete na vonkajší prívod vzduchu, Ide teplota rapídne dole a za chvíľu do interiéru prúdi studený vzduch, nezávisle na tom, že teplota chladiacej kvapaliny je nemenná.
Ďalší postreh je, že i keď kúri, tak najteplejší vzduch ide z vývodu pri vodičových dverách a postupne z každého smerom k dverám spolujazdca ide viac a viac chladnejší.
Minulú zimu som s matrixom, ktorého kúrenie v jeho mazde tak "hicuje", že tam i v tej najtuhšej zime môžete šoférovať v tričku, rozobrali predný panel a po všetkých možných a nemožných úskaliach sme sa prepracovali k radiátoru.


Samozrejme, že tam na ňom bola kopa ihličia a lístia a tak som to vysal.


Ale ani potom nedošlo k rapídnemu zvýšeniu výkonu kúrenia.
Proste už som z toho mimo. V aute je zima ako v chladničke. Nepomohlo ani to, že som prepláchol radiátor. Samozrejme, že nejaký kal z neho vyletel, ale na výkone sa to neodzrkadlilo. Poraďte teda, ak niekto viete, kde by mohol byť pes zakopaný, prečo to nefunguje. Frajerka je už nachladnutá a kolegovia čo ich vozím do práce sa tiskajú vo vetrovkách a frflú.
SUBARU OUTBACK 2.5 121kW, B4 (gasoline engine boxer), 4 AT, r.v. 2006, šedá metalíza
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1115
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: problém s kúrením

Poslaťod 7matus7 » 23 Nov 2011, 20:11

a čo ta klapka skorou reguluješ množstvo vody čo ide do radiatora? nemože tam isť malo vody???
subaru outback 3,0 H6 180kw 297Nm. r.v. 2006
323f ba 1,8 84kw 160Nm r.v. 1997 modra metalíza
honda civic 6g 1,5 84kw r.v.1996 siva metaliza
MPV lv 3,0 V6 109kw 230Nm r.v.1996 zelená metaliza
JapanCentrum
Obrázok užívateľa
7matus7
Skúsený člen
 
Príspevky: 2713
Registrovaný: 15 Feb 2009, 16:17
Bydlisko: Nitra

Re: problém s kúrením

Poslaťod dedko » 24 Nov 2011, 14:27

Nebudeš mať zanesený radiátor vodným kameňom? Použiť dostupné prostriedky na odstránenie vodného kameňa. Ešte asi by som skontroloval, či mám správne nasadené hadice na "rozvod" teplého vzduchu. ´Tak sa mi zdá, že tam žiaden ventil na zmenu prietoku kvapaliny tam nie je.
mazda 323 F 1,5 DOHC 16V. r.v.96, modrá metalíza /3.295/19H/56323/, 2x el. okná, el. zrkadlá, el. nastavenie svetiel, klíma, pneu 195/50R15, už je predaná
mazda xedos 9 2,3 MCE 155 kW /211 PS/, zlatá metalíza, full výbava, 205/55R16, už je predaná
Obrázok užívateľa
dedko
Člen
 
Príspevky: 512
Registrovaný: 24 Feb 2009, 17:07
Bydlisko: Košice

Re: problém s kúrením

Poslaťod padre » 26 Nov 2011, 13:29

S tým vodným kameňom ma to tiež napadlo, len čo také rozpúšťa dobre ten vodný kameň ? (teda okrem octu) A ako to aplikovať ? Akože len tak to švihnúť do sústavy, alebo sa pokúsiť radiátor vybrať a naliať to do neho ? Ďíky za radu, bežím do Autotechny, alebo Forstingera a hádam niečo nájdem.
:oops:
Naposledy upravil padre dňa 26 Nov 2011, 23:20, celkovo upravené 1
SUBARU OUTBACK 2.5 121kW, B4 (gasoline engine boxer), 4 AT, r.v. 2006, šedá metalíza
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1115
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: problém s kúrením

Poslaťod 7matus7 » 26 Nov 2011, 13:52

teraz som pozeral že predavaju nejake savo na vodny kamen a hrdzu,tak som rozmýšlal či by to nepomohlo ;)
subaru outback 3,0 H6 180kw 297Nm. r.v. 2006
323f ba 1,8 84kw 160Nm r.v. 1997 modra metalíza
honda civic 6g 1,5 84kw r.v.1996 siva metaliza
MPV lv 3,0 V6 109kw 230Nm r.v.1996 zelená metaliza
JapanCentrum
Obrázok užívateľa
7matus7
Skúsený člen
 
Príspevky: 2713
Registrovaný: 15 Feb 2009, 16:17
Bydlisko: Nitra

Re: problém s kúrením

Poslaťod padre » 26 Nov 2011, 16:28

Bol som vo Forstingeri a predavač mi tam za 12,99 Euro ponúkol takýto prípravok:


BAR´S NURAL - odstraňuje hrzu a čistí chladiace systémy.
Popis: Prípravok je vhodný pre všetky druhy chladiacich systémov. Odstraňuje hrdzu, vodný kameň, nečistoty. Nie je agresívny voči kovom, vrátane hliníka, gumeným a umelohmotným častiam, neobsahuje kyseliny.
Návod na použitie:
Obsah dózy naliať priamo do chladiaceho systému, ak ide o uzavreté chlad. systémy, v žiadnom prípade nenalievať do vyrovnávacej nádržky. Zároveň nastaviť kúrenie na najvyšší stupeň. Čas čistenia od 4 do 24 hodín prevádzky.
Následne otvoriť chladiaci systém na spodnej časti hadice chladenia, predtým však v každom prípade odpojiť termostat. chladiaci systém nechajte tak dlho prepláchnuť až sa odstránia všetky nečistoty. po prepláchnutí opäť napojte hadicu a termostat a naplnte systém chlad. zmesou.
Nuž to s tým termostatom ma trochu vyviedlo z miery. Ale vyskúšam a dám vedieť.
:idea:
SUBARU OUTBACK 2.5 121kW, B4 (gasoline engine boxer), 4 AT, r.v. 2006, šedá metalíza
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1115
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN

Re: problém s kúrením

Poslaťod Trax » 26 Nov 2011, 17:51

Termostat asi preto, aby sa v ňom nezachytávali kusy bordelu. A tiež preto, aby naisto prepláchlo aj motor. Lebo keby motor vychladol, termostat by sa zavrel a vypláchol by si len vonkajší okruh. Ale samotný motor nie.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8579
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: problém s kúrením

Poslaťod padre » 28 Nov 2011, 21:27

Včera som sa pustil do toho kúrenia. Nedeľa-nenedeľa, nie je to prácička na chvíľku a cez týždeň, keď prídem z práce sa rýchlo stmieva a na chodníku pred bytovkou to ťažko urobím. Takže som zašiel k rodičom do dvora a zaangažoval aj brata, ktorý sa lepšie "vplazí" pod prístrojovku, než ja.


Po uvažovaní za a proti, ohľadne použitia vyššie spomenutého prípravku a i po porade s mechanikom v servise, sme sa rozhodli radiátor demontovať a popracovať na odstránení vodného kameňa mimo vozidlo. Bál som sa, že ak v celej sústave pustí vodný kameň, môžem sa prekvapiť, kde všade mi z nej začne uchádzať. predsa len ide o 20-ročné auto. Nasledovalo teda rozoberanie stredového panelu, krytu pod volantom, priehradky, hadíc kúrenia, odpájanie klapiek a hadíc. Dostali sme to do štádia, keď bolo treba vybrať už samotné kúrenie s radiátorom. Zastavili sme sa však na troch závažných problémoch. K demontáži chladiča s plastovým dielom bolo treba:
1.- demontovať plastové medzikusy - nástavce na vstupe a výstupe do radiátora pod kapotou za motorom. Malo to ísť stlačením plastových poistiek po stranách, ale skúste také niečo na 20-ročnom zatvrdnutom plaste a neulomiť ho pritom. To by som bol nahratý.
2. - plastové teleso kúrenia s radiátorom, je ešte zo zadu prichytené o prepážku medzi motorovým priestorom a kabínou, avšak nedostanete tam pre stiesnený priestor ani prsty či náradie.
3. - k úplnej demontáži kúrenia treba demontovať, alebo aspoň pridvihnúť palubnú dosku, lebo demontáži dielu bráni kovová konštrukcia a my sme za ten svet nevedeli po odskrutkovaní všetkých skrutiek a matiek čo sme našli, čo ešte palubovku pevne drží na mieste.


:evil: :cry: Plakal som od zlosti, že sme tak blízko cieľa a predsa to nepôjde a všetko musíme ešte do tmy poskladať.
Nakoniec sme na vstup a výstup pripojili hadice, roztok som rozpustil vo vriacej vode a nalial cez hadicu do radiátora. Zhruba po polhodine som ho vypustil a prepláchol. Toto som opakoval 4x a na záver ho prepláchol prudkým prúdom vody. Radiátor predsa len nejakú špinu a usadeniny pustil a potom čo som ešte dnes prefúkal rebrovanie stlačeným vzduchom, musím konštatovať, že sa výkon kúrenia zvýšil rapídne. Pravdou je, že na matrixove kúrenie nemám, ale aj to moje zbaví. Všetko ukáže čas, až riadne bude mrznúť, lebo teraz je celkom teplo a tak posúdenie nie je celkom objektívne.
SUBARU OUTBACK 2.5 121kW, B4 (gasoline engine boxer), 4 AT, r.v. 2006, šedá metalíza
padre
Skúsený člen
 
Príspevky: 1115
Registrovaný: 17 Sep 2009, 19:23
Bydlisko: ZVOLEN


Späť na Riešenie technických problémov

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron