Na rozdeľovači nemáš popisky? Na BA-čku V6-ke som mal na rozdeľovači čísla. Keby nájdeš jednotku, stačí ti ísť po kábli. Inak neviem aké je poradie zapaľovania na tvojom motore. Ale predpokladal by som, že jednotka bude prvá sviečka od rozvodov.
Čo sa týka samotného nadstavenia. Na V6 bol predstih 10 stupňov pred hornou úvraťou. To znamená, že si musíš motor natočiť tak, aby na prvom valci bol piest v polohe stláčania zmesi. Cesta od spodu hore. Musí to byť ale stláčanie zmesi. Lebo cesta od spodu hore môže byť aj výfuk. Vtedy tiež ide piest hore. Rozoznáš to tak, že pri stláčaní hodí iskru. Pri výfuku nie. A tu sme aj pri jadre veci. Keď piest stláča zmes a ide smerom hore, tak pred tým ako príde úplne povrch musí prísť iskra. To je ten predzápal. Zapáli to pred hornou úvraťou piesta.
Takže keď budeš nadstavovať motor a hodí ti prvý válec iskru, vieš že sa musíš vrátiť. Keď máš motor nadstavený tak, že prví piest je v polohe stláčania zmesi, mal by si vidieť značku na hlavnej remenici (od kľukovej hriadele). Takisto by tam mala byť stupnica (zväčša na plastovom kryte rozvodov). Začneš otáčať motorom, piest stláča zmes a príde iskra. Kukneš kde je značka a podľa toho odčítaš stupne. Ako som písal, u V6 to bolo 10 stupňov pre hornou úvraťou. Predpokladám že na BG to bude to isté. Ak to hodí iskru skôr alebo neskôr, skúšaj točiť rozdeľovačom až kým to nenaladíš na dané stupne.
So stroboskopom sa to robí tak, že naštartuješ motor a blikáš na tú hlavnú remenicu. Stroboskop blikne vždy, keď je tá značka pri stupnici a osvieti ju. Takže sa ti javí, akoby tam tá značka stála a ukazuje ti stupne. Pootáčaš znova rozdelovačom a sleduješ, ako sa značka hýbe po stupnici.
U V6 to bolo takto. Tak dúfam že to bude sedieť aj na BG. Lepšie ti poradiť teraz neviem.
Dúfam že si to pochopil. Ak nie pýtaj sa.
Ps: ty aj žiješ? Dlhooooo si sa neozval. Neprídeš nás pozrieť na zraz do Nitrianskeho Rudna koncom augusta? Na mazda and honda zraze si patril medzi naše šprintérske esá

Mohol by si sa zase prísť ukázať
