Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Miesto pre Vaše recenzie. Napíšte svoje dojmi a poznatky.

Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod Trax » 29 Aug 2016, 16:49



Recenziu budem písať ako milovník starších áut a klasiky. Takže to tak treba brať. Moje predošlé autá boli 323f BA V6 r.v. 1994, 626 2,0 DiTD r.v.1999, mali sme tiež 323f 1,5 16V a ako admin klubu mám skúsenosti s mnohými staršími modelmi značky. Takže s nimi to budem tak trochu porovnávať.
Prvá generácia mazdy 3 je takým malým skokom od 323. Ja by som to nazval novou generáciou mázd. Mazda akoby ukončila výrobu áut podľa starej školy a urobila radikálne zmeny v koncepcii. Bohužiaľ tieto zmeny sa diali v čase, keď automobilka zápasila s finančnými problémamy. Preto mnoho vecí prebrali od forda, s ktorým mali nadviazanú spoluprácu. Staršie modeli mázd boli stavané na osvedčenú podovzkovú platformu, ktorá sa s drobnými úpravami využívala dlhé obdobie u modelov 323, 626 atď. Práve pri prechode na modeli 3 a 6 došlo k spomínanej zmene. Prevzatie podvozku od forda však nebolo zlým krokom. Aj keď mazda tým stratila kus autenticity. Ford však má jedny z najlepších podvozkov na svete a mazda si podvozok ešte dolaďovala na svoj účel. Výsledkom sú skvelé jazdné vlastostnosti, na ktoré si v mazde vždy potrpeli. Auto je zábavné na šoférovanie a užijete si ho hlavne na klukatých cestičkách (ako asi všetky mazdy). Poďme však ku konkrétnemu autu.

Mazda 3 2,0 sport sa až tak nelíši od klasickej 1,6. V podstate môžem povedať, že pre mňa bolo toto auto dosť veľkým sklamaním. Hlavne čo sa týka výkonu. Ale otom potom. Verzia sport vám navyše ponúkne plnú výbavu, led svetlomety vzadu, xenóny vpredu, originál 17" mazda disky s gumamy 205/50 R17 a iné čalúnenie interiéru. A to je asi aj všetko o čom viem. A samozrejme motor 2,0.

Začnime teda s motorom.

Motor bez plastového krytu.



Motor 2,0 benzín s reťazovým rozvodom a variabilným časovaním ventilov. Od výroby má predpísané iridiové sviečky a pracuje so zapaľovacími modulmi na každej sviečke, ktoré sú riadené od riadiacej jednotky. Rozdeľovače chýbali už u generácie BJ, takže to nieje až takým prekvapením. Motor je jednoduchý a má 16 ventilovú techniku. Písaný výkon je 110kw. Keď to človek číta, vidí technologický postup. Od starých mázd má navyše variabilné časovanie ventilov, presnejšie zapaľovanie a irídiové sviečky. To každého naplní očakávaním. Keď sa potom dočítate, že zrýchlenie z nula na 100 je pod 10 sekúnd, tešíte sa na dokonalú mazda jazdu. Hlavne keď máte v pamäti, ako ľahko a rada sa vytáča vaša stará mazda s menším výkonom a "obyčajnou" koncepciou. Tu však príde veľké sklamanie. Motor je prispaný, chýba mu živosť a má mdlé odozvy na pridanie plynu. Pritom plyn je ešte stále ovládaný lankom. Keď chcete resko a bezpečene obehnúť nejaké auto, budete musieť podradiť z 5 do 3. Vo vysokých otáčkach už motor ťahá slušne. Niekde okolo 6000 otáčok už cítiť tých 110kw a ochotne ťahá až niekde k 7000 otáčkam. Celý problém je teda asi v tom, že do cca 5000 otáčok je motor mŕtvy. Ťažko sa dostáva do otáčok, kde konečne prichádza deklarovaný výkon. Keď vás trebars dobehne nejaké auto a vy pridáte plyn, aby ste sa mu odtrhli, nič sa neudeje. Auto si stále akceleruje svojim tempom. Žiadne dávkovanie plynu alebo niečo podobné. Pre mňa ako človeka, ktorý si rád užíva jazdu a dávkuje výkon motoru je toto veľký mínus. Pre predstavu, reálna jazdná dynamika je niekde na úrovni mazdy 323f BA 1,8 alebo 2,0 V6 (odskúšané aj na šprinte). Toľko k mínusom. Aby som toľko nehanil dodám, že je ťažko povedať, či je to len problém tohto modelu, alebo všetkých nových áut. Nieje to jediný novší benzín, ktorý má papierovo slušný výkon, ale reálny pôžitok z jazdy je úplne niekde inde. Je možné, že prispatie týchto motorov je spôsobené väčšou váhou novších áut, ako aj ekologickému ladeniu. Výrobcovia sa snažia spĺňať stále prísnejšie eko normy a tak to cítiť aj na "ostrosti" motorov.
K plusom motora. V prvom rade jednoduchosť a spoľahlivosť. Náš motor má 210000km za sebou a nezožerie kvapku oleja (stále 5w-30). Aj podľa iných recenzií je tento motor najlepšou voľbou. Spoľahlivý a s dobrým pomerom výkon/spotreba. Motor má od obsahu slušný krútiaci moment. Takže nekucká ani keď sa zabudnete a v meste ťaháte so zaradenou 5 okolo 60km/h. Aj keď kopčeky pocítite. Jednoducho pre lepší výkon motor potrebuje otáčky. Ale pri pozvoľnej akcelerácii zvláda celkom dobre. Spotreba je vcelku slušná. Pri normálnej jazde na dlhú trasu, kde sa sústredíte na spotrebu (ale nejazdíte tak, že by motor trpel) sa viete dostať pod 6,5 litra na 100km (podľa palubného PC). Najlepší výsledok sa mi podaril na trase Prievidza - Martin (50km vzdialenosť) - 6,2l na 100km. S autom inak jazdíme prevažne mesto a kratšie trasy a spotreba sa podľa palubného PC drží okolo 8,2 až 8,6 litra na 100km. Čo nieje zlé.

Prevodovka

K prevodovke nemám žiadne výhrady čo sa chodu týka. Radenie je krátke, presné a zábavné. Tu nieje čo vyčítať. Trochu zamrzí krátke nastavenie prevodovky a absencia 6 prevodového stupňa. Toto auto proste nieje na diaľnice. Pri prekročení 90km/h sa na piatom prevodovom stupni dostávajú otáčky k hranici 3000. Ak sa dobre pamätám, pri 130km/h ste niekde okolo 4000 otáčok. A to už cítiť nielen na spotrebe, ale aj na hluku motora.

Brzdy

Brzdy sú fantastické. Tu konečne cítiť veľký posun vpred. Staršie modeli mazdy mali priemerné brzdné výkony. Tu sú však brzdy silné, isté a krásne sa dajú dávkovať. Z bŕzd na tomto aute mám naozaj radosť. Stačí pozrieť na predné kolesá a vidieť, že brzdiče sú mohutné a kotúče omnoho väčšie ako na starších modeloch. Brzdič je jednopiestkový, ale aj tak má dostatočnú silu. Neviem či má verzia sport silnejšie brzdy od klasickej 1,6. Ale naozaj u tohto auta sú brzdy jedna báseň.

Podvozok

O podvozku som písal už hore. Je prevzatý z fordu focus. Je to však jeden z najlepších podvozkov, aký môžte dostať na bežne predávanom komerčnom aute. Nezávislé zavesenie kolies vpredu aj vzadu. Obe nápravy sú stabilizované Vpredu sú vzpery MC pherson a trojuholníkové ramená a v zadu viacprvková náprava. Jazdne auto pokračuje v tradícii mazdy. Riadenie je presné, čitateľné a veľmi zábavné. Auto je stabilné a ide presne tam, kam o pošlete. V zákrutách necítiť žiadne nepríjemné náklony, len príjemné tlačenie do bokov sedačiek. Tu je zbytočné písať viac. Každý kto jazdil mazdou vie, čo môže očakávať.
U starších mázd boli podvozky tiež na vysokej úrovni. Bolo u nich však dosť cítiť rany do kasne pri priečnych nerovnostiach. Tie MC phersony je tam proste cítiť. U mazdy 3 sú tieto rany menšie, resp. sú viac utlmené. Takže aj jazdný komfort trocha stúpol.

Interiér

Interiér je spracovaný na dobrej úrovni. Mazdy netrpeli na nejakú nekvalitu interiéru a dobré spracovanie sa prenieslo aj do mazdy 3. Keď to porovnám s golfom, má interiér omnoho lepšiu kvalitu. U VW áut bývajú zošúchané gombíky, ošúpané plochy interiéru a podobné. U mazdy je vyhotovenie kvalitnejšie a týmto problémom sa vyhnete. Bohužiaľ ani mazda sa nevyhla trendu znižovania nákladov na výrobu a tak nejaký ten kvalitatívny rozdiel oproti starším modelom tu je. Ošúchajú sa vám páčky na otváranie dverí, na jednej strane nám trochu odstáva látková výplň tapacíru a kožený volant a hlavica radiacej páky už majú dosť. Čo sa týka výbavy, všetko spoľahlivo funguje. Jediné čo sa pokazilo je CD prehrávač. Ako som zistil, tieto CD prehrávače odchádzajú aj na ostatných trojkách. Takže sa to dá očakávať. Ergonómia sedenia a rozmiestnenia ovládačov je dobrá. Takže tu je to podobné ako u starších mázd. Spokojnosť. Plusom sú krásne športové budíky s efektným nástupom pri naštartovaní motora. Aj ich podsvietenie je krásne. Ďalšia vec ktorá sa mi páči, že mazda konečne pochopila, že ľudia chcú automaticky otvárať a zatvárať všetky el. okná. Takže aj spolujazdcove aj zadné okná viete otvoriť aj zatvoriť cez automatiku.
Celkovo je interiér pohodlný, dostatočne priestranný a do kufra vmestíte aj priemerný kočík.



Takže auto sa dá s trochou trpezlivosti využívať aj ako rodinné. Zadné sedadlá majú systém isofix aj prídavný pás na uchytávanie vajíčka.
Čo mne osobne lezie na nervy (a je to totálne nelogické), je úzky display,na ktorom sa zobrazujú informácie. Nedokáže naraz ukazovať čas a informácie z palubného počítača a nedokáže naraz zobrazovať vonkajšiu teplotu a nastavenú teplotu kúrenia/klimatizácie. Možno drobnosť, ale mne nutnosť si medzi týmito údajmi stále prepínať lezie na nervy.

Z vonku ešte zamrzia oškrabané predné svetlá (plastové prevedenie). Plasty na svetlách sú naozaj v zlom stave.

Celkové zhodnotenie.

Auto ako celok hodnotím veľmi dobre. Nato že sa jedná o novšie auto, ešte celkom slušne odoláva muchám novších áut. Ak auto beriete ako spokojné rodinné vozenie (a nie ako vozidlo s označením sport) tak budete spokojný (aj s motorom). Auto je dostatočne priestranné, praktické aj spoľahlivé. Pri šoférovaní poskytne veľa zábavy a aj dizajn je trochu iný. Exotický.
Najväčším problémom tohto auta je korózia. Na tú si treba dať najväčší pozor. Tieto autá hnijú viac ako staršie modely. Niekedy je to až na zaplakanie. Keby má toto auto pozinkovanú karosériu, udelím mu 9 hviezdičiek z desiatich. Ale hrdza veľmi zráža dojem z inak skvelého a kvalitami vyváženého auta. Verzie s motorom 2,0 sport sú cenené a dobre si držia cenu. Je však na zamyslenie či zaslúžene. Pretože darmo máte skvelé auto, keď vám so zhnitými lemamy vyzerá ako starý šrot. Pokiaľ sa však korózie nebojíte, nájdete zachovalí kus alebo si to viete lacno opraviť, môžem auto len odporúčať. Na bežné vozenie super voľba.

Doplnok:

V recenzii som zabudol spomenut este jedno plus. Auto ma skveli rajt. Otoci sa naozaj na kusku. Aj sa s nim velmi dobre parkuje. Oproti starsim mazdam, je to citelny rozdiel.

Do motora uz vyse pol roka tankujem len shell v-power. Motor trochu ozil. Je "veselsi", trocha lepsie reaguje na plyn, aj ide do otacok. Vozenie uz ma celkom bavi. Takze prvotne sklamanie uz je o nieco mensie. Mozno bol motor len priduseny. Alebo sa tankovalo nekvalitne palivo.
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8580
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod mazdicka » 29 Aug 2016, 20:41

Krasny clanok :shock:
MAZDA 323F BA 1.5 16V, Rok 1998, Kola: 8J 16 ET10 ,215/40/16R,
Farba: červena metaliza
Obrázok užívateľa
mazdicka
Člen
 
Príspevky: 615
Registrovaný: 25 Jan 2009, 14:33
Bydlisko: Prievidza

Re: Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod dragons44 » 29 Aug 2016, 20:44

celovečerné čítanie ale poučujúce a trefné ako názor majitela dúfam že pribudnú ďalšie keď nájdem hodinku času napíšem aj ja ;)
Mazda 323F BA 2.0 V6 24V 108KW/147HP 183Nm , 1997 , strieborná .... 215/40 R17 ;(
Mazda MX-6 II 2.5 V6 24V 120KW/161HP 221Nm , 1995 , strieborná .... 195/60 R15
Mazda 323 III BF Hatchback 1.3i R4 8v 49KW/67HP 100Nm , 1988 , biela .... 195/50 R15
Obrázok užívateľa
dragons44
Skúsený člen
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: 07 Máj 2015, 16:28
Bydlisko: Pezinok

Re: Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod lucia323 » 30 Aug 2016, 05:54

Si nasadil latku riadne vysoko. Perfektne napísané. Keď ma Miška na tom viezla minulý rok, tak to šlo pekne, je to živé autíčko. :ugeek:
Mazda 323F BG, 1.8 16 V., r.v. 91,
Mazda 323F BG, 1.8 GT, r.v. 93
lucia323
Skúsený člen
 
Príspevky: 1385
Registrovaný: 19 Dec 2012, 20:10
Bydlisko: Martin

Re: Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod dragons44 » 30 Aug 2016, 14:51

lucia323 píše:Si nasadil latku riadne vysoko. Perfektne napísané. Keď ma Miška na tom viezla minulý rok, tak to šlo pekne, je to živé autíčko. :ugeek:

presne mal som pocit že to písal redaktor s dlhoročnými skúsenosťami v obore naozaj skvelo napísane ;)
Mazda 323F BA 2.0 V6 24V 108KW/147HP 183Nm , 1997 , strieborná .... 215/40 R17 ;(
Mazda MX-6 II 2.5 V6 24V 120KW/161HP 221Nm , 1995 , strieborná .... 195/60 R15
Mazda 323 III BF Hatchback 1.3i R4 8v 49KW/67HP 100Nm , 1988 , biela .... 195/50 R15
Obrázok užívateľa
dragons44
Skúsený člen
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: 07 Máj 2015, 16:28
Bydlisko: Pezinok

Re: Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod Trax » 30 Aug 2016, 15:31

Nato ze niekedy ked sa mi nechce pisem ako hotentot :lol:
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8580
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza

Re: Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod dragons44 » 30 Aug 2016, 20:48

tak toto sa ti muselo fasa chcieť bo je to ako z nejakého motomagazínu :lol: :lol:
Mazda 323F BA 2.0 V6 24V 108KW/147HP 183Nm , 1997 , strieborná .... 215/40 R17 ;(
Mazda MX-6 II 2.5 V6 24V 120KW/161HP 221Nm , 1995 , strieborná .... 195/60 R15
Mazda 323 III BF Hatchback 1.3i R4 8v 49KW/67HP 100Nm , 1988 , biela .... 195/50 R15
Obrázok užívateľa
dragons44
Skúsený člen
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: 07 Máj 2015, 16:28
Bydlisko: Pezinok

Re: Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod fero1411 » 02 Sep 2016, 16:55

dragons44 píše:tak toto sa ti muselo fasa chcieť bo je to ako z nejakého motomagazínu :lol: :lol:

:ugeek:
Mazda 323f Ba 1.8 16V 84kw r.v.97
Tmavo zelená metalíza (N11)
Mazda 626 2.2 turbo
Čierna (pred renováciu)
fero1411
Skúsený člen
 
Príspevky: 1077
Registrovaný: 18 Dec 2014, 18:21

Re: Mazda 3 2,0 sport, r.v. 2005

Poslaťod Trax » 07 Apr 2017, 17:39

Recenziu som trochu doplnil (na konci).
Mazda 626 coupe, 2,2i, r.v. 1989, 85kw, 180NM, 195/60 R15
Obrázok
Obrázok užívateľa
Trax
Administrátor stránky
 
Príspevky: 8580
Registrovaný: 26 Jan 2009, 21:32
Bydlisko: Prievidza


Späť na Recenzie

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron